اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زینک

با توجه به آنکه ترکیبات رنگ زینک کرومات در دو نوع آکلیدی و پایه اپوکسی ساخته می شوند، از لحاظ زمان خشک شدن نیز با یکدیگر متفاوت هستند. اصولاً پرایمر زینک کرومات اپوکسی نیاز به زمان بیشتری نسبت به نوع آلکیدی دارند به طوریکه در سه رده ی خشکی سطحی یا قابل لمس، خشکی متوسط و خشکی کامل به ترتیب نیازمند زمان های 3 ساعت، 6 ساعت و 7 روز هستند.

اما در مورد رنگ زینک کرومات آلکیدی این مقادیر به ترتیب برابر 1 ساعت، 4 ساعت و 4 روز می باشد. البته این مدت زمان همگی در دمای متعادل و استاندارد 25 درجه ی سانتیگراد اتفاق می افتد. این امکان نیز وجود دارد که از طریق نوسان دمای محیط، زمان خشک شدن را به مقدار قابل توجهی کاهش دهیم اما این تکنیک فقط برای مجموعه های صنعتی تولیدی که موضوع زمان بشدت اهمیت دارد قابل توجیه خواهد بود.لذا اگر فرصت زمانی کافی در اختیار دارید اجازه دهید در همان دمای 25 درجه، لایه های رنگ زینک کرومات به مرور خشک شوند.

بهترین دمای محیطی که می توانید برای استفاده از رنگ آلکیدی زینک کرومات در نظر بگیرید، دمایی بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد است. از سوی دیگر شما می توانید در زمان رنگ آمیزی، به منظور جلوگیری محل از تشکیل قطرات آب، حداقل درجه ای بالاتر از 3 درجه سانتی گراد داشته، به گونه ای که دما بالاتر از نقطه شبنم در محیط باشد.

برای این که در حین رنگ آمیزی محل مورد نظر با رنگ زینک کرومات از کیفیت بالایی برخوردار شوید، بهتر است حتما این رنگ آمیزی در محیط های سرپوشیده انجام شود. در اولین قدم برای استفاده از رنگ های آلکیدی، ابتدا آنها را به وسیله همزن هایی با دور مناسب، به صورت یکنواخت میکس نموده و مورد استفاده قرار دهید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که رعایت فاصله زمانی مناسب بین لایه ها، بسیار الزامی می باشد. پس از این که رنگ آلکیدی زینک کرومات را به خوبی یکنواخت نمودید، با استفاده از دستگاه پاشش، تینر را به صورت تدریجی به رنگ مورد نظر بیفزایید. تا رگ به ویسکوزیته مناسب دست یابد.

این که از چه میزان تینر برای رنگ های آلکیدی استفاده کنید، بسته به میزان رقیق سازی رنگ آلکیدی زینک کرومات و استفاده از ابزار رنگ آمیزی متفاوت می باشد. مثلا در استفاده از قلم مو و غلطک، بهتر است تنها 5% تینر در رنگ به کار برده شود. در حالی که برای استفاده از اسپری های هوا 20% و اسپری های بدون هوا 10% تینر برایشان کافی خواهد بود.

رنگ آلکیدی زینک کرومات در اصل اشتعال زا بوده و بهتر است آن را از حرارت، شعله و جرقه دور نگه دارید. از سوی دیگر بهتر است در حین استفاده از این رنگ ها به هیچ عنوان بخارات حلال از رنگ که در فضاهای بسته پخش شده است، خودداری نمایید. حتی الامکان در حین رنگ آمیزی از لوازم ایمنی استفاده نموده و در صورتی که رنگ با چشم و پوست شما تماس حاصل نمود، با آب زیاد به خوبی بشویید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>