اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زینک

یکی از موضوعات تأمل برانگیزی که در روند پوشش دهی فلزات مورد ارزیابی قرار می گیرد شرایط محیطی است. اینکه دمای محیط چقدر است؟ آیا رطوبت محیط در یک حد استانداردی می باشد یا بسیار فزاینده است؟ آیا قصد دارید استفاده از رنگ زینک کرومات را در یک فضای ایزوله و بدون تهویه انجام دهید و یا اینکه با ایجاد نوسانات دمایی و همچنین افزایش شدت جریان هوا و استفاده از دستگاه های تهویه ی بیشتر سعی در تسریع زمان خشک شدن رنگ دارید؟

اینها عواملی است که می تواند بر کیفیت رنگ زینک کرومات به صورت مستقیم تأثیر بگذارد. اما سوال اینجاست که بهترین شرایط محیطی برای دستیابی به یک نتیجه ی مطلوب چیست؟ اولین متغیری که باید به آن توجه کنیم دما و میزان حرارت محیط و سطح بستر است. میزان دمای استاندارد توصیه شده برای بکارگیری از رنگ زینک کرومات دامنه ی 10 تا 40 درجه ی سانتیگراد می باشد که تخطی از این مقادیر منجر به کاهش کیفیت رنگ می شود.

سطوح فلزی نیز ممکن است در تماس مستقیم با تجهیزات صنعتی باشند که می تواند شامل مخازن حامل سیالات داغ و یا لوله های فولادی حامل بخار باشند. از طرفی سیستم های مبرد نیز به جهت دمای بیش از حد پایین به هیچ عنوان پذیرای رنگ زینک کرومات نخواهند بود.

با این اوصاف حداقل دمای توصیه شده در چنین شرایطی برابر 3 درجه ی سانتیگراد است. شما می توانید ابتدا قطعات فلزی را به منظور رسیدن به دمای مطلوب از سیستم جدا کنید و پس از رنگ آمیزی مجددا روی دیگر تجهیزات مرجع سوار کنید. رنگ های پایه آلکیدی غالباً در مقابل رطوبت سازگاری بیشتری دارند به همین سبب می توان تا رطوبت نسبی 80 درصد نیز این رنگ ها را روی سطوح قرار داد.

در مورد تهویه نیز بهتر است بدون استفاده از دستگاه های تهویه ی اضافی و تنها با فراهم کردن یک جریان هوا ملایم اجازه دهیم لایه های رنگ زینک کرومات به تدریج خشک شود. زیرا در اغلب مواقع خصوصاً در مورد کفپوش اپوکسی افراد سعی دارند با افزایش دما یا دستگاه های تهویه اضافی زمان خشک شدن را کاهش دهند که این روش چندان توصیه نمی شود.

بنا به موارد مذکور ما دو نوع دما را برای آغاز استفاده از رنگ زینک کرومات می توانیم تعریف کنیم که یکی دمای محیط و دیگر دمای سطح کار است که چندان ارتباط محسوسی با یکدیگر ندارند. ممکن است دمای محیط در بهترین حالت یعنی 25 درجه ی سانتیگراد باشد اما دمای سطح کار به دلیل نوع کارکردی که دارد زیر صفر درجه باشد.

وقتی که می گوییم دمای محیط می تواند بین 10 تا 40 درجه باشد به دلیل محدودیت محیط و شرایط کاری است. یعنی بهترین کیفیت رنگ در همان دمای 25 درجه حاصل می شود که فاصله از این دما قدری هر چند جزئی از کیفیت رنگ می کاهد. با این اوصاف اگر نمی توان دما را به شرایط مطلوب رساند باز هم رنگ زینک کرومات در برابر این محدودیت ها قابل اعمال روی سطوح است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>