اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زینک

برای استفاده از رنگ زینک کرومات لازم است که چندین مرحله ی اساسی را یکی پس از دیگری اجرا کنید. اولین مرحله مربوط به آماده سازی سطح است. قطعاً نه تنها رنگ زینک کرومات بلکه استفاده از کلیه ی رنگ ها و پرایمرهای صنعتی منوط به آماده سازی و پاک سازی سطوح می باشد.

با توجه به آنکه این پوشش های رنگی بر روی فلزات بکار گرفته می شوند بهتر است با یک برس سیمی که به صورت دستی و ماشینی نیز موجود هستند اقدام به جرم زدایی و صیقلی کردن بستر فلز کنید. با این تکنیک شما می توانید یک سطح بسیار صاف و همواری را در پایان کار تحویل بگیرید. بعد از آن نوبت به حذف ناخالصی های پودری سطح می رسد.

در واقع عملیات برس زنی باعث ایجاد پودر زنگ می شوند که به صورت پراکنده بر روی فلز پخش شده اند و نباید رنگ زینک کرومات را در این شرایط اعمال کنید. برای از بین بردن کلیه ی ناخالصی ها اعم از گرد و غبار، مواد روغنی و به طور کلی چربی زدایی، می توانید سطوح را شست و شو دهید.

رنگ زینک کرومات آلکیدی غالباً به صورت تک جزئی می باشند، بر خلاف پرایمر زینک کرومات اپوکسی که دو جزئی هستند. قبل از بکارگیری نوع تک جزئی لازم است که همراه با 15 تا 20 درصد کل وزن رنگ از ترکیبات رقیق کننده استفاده شود تا به راحتی قابلیت اعمال با قلم مو یا اسپری ها را داشته باشند. پس از رنگ آمیزی فرصت لازم برای خشک شدن کامل را بدهید تا آماده ی پذیرش پوشش های رنگی بالاتر یا نهایی باشند.

استفاده از رنگ زینک کرومات به این صورت نیست که شما پس از رقیق سازی، آن ها را در درون محفظه های اسپری پر کنید و سپس بدون هیچ روش اعمال خاصی روی سطح اسپری کنید. البته کلیه تکنسین ها به این موضوع کاملا واقف هستند که هر سطح را با حرکت های رفت و برگشتی تکراری و به دفعات بالا رنگ آمیزی نکنند. زیرا این کار باعث می شود تا یک سطح دارای ضخامت رنگ بیشتر از سایر نواحی باشد که باعث هدر رفت رنگ می شود. بنابراین اگر خود قصد رنگ آمیزی سطوح فلزی را دارید بهتر است نسبت به استفاده از اسپری ها آموزش های لازم را بگذرانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>