اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زینک

رنگ زینک کرومات بسیار قوی تر و موثر تر از زینک فسفات ها هستند. زیرا ترکیبات کرومات اکثر مواقع بر پایه ی رزین های اپوکسی فرموله و ساخته می شوند، حال آنکه نوع فسفات بیشتر بر پایه ترکیبات آلکیدی تولید می شوند البته ممکن است در مواردی مواد پایه ای آن ها از اپوکسی به آلکید و یا برعکس تغییر یابد.

پرایمر زینک کرومات اپوکسی دارای استحکام و پایداری و شدت اثر بسیار افزون تری هستند و می توانند در بسیاری از پروژه های سنگین صنعتی استفاده شوند. از طرفی می توان محلول های کرومات را به تنهایی و به شکل رنگ بدون اعمال پوشش بالاتر روی سطوح اعمال کرد.

پرایمر آلکیدی زینک فسفات علیرغم مقاومت بسیار بالایی که دارند اما از لحاظ سختی لایه ها بعد از رنگ زینک کرومات قرار دارند و در محیط های ملایم تری مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار مزیت های فراوان رنگ زینک کرومات یکسری محدودیت های جدی نیز در مورد آن ها وجود دارد که می توان به وجود ترکیبات شیمیایی بسیار قوی در این نوع محلول اشاره کرد که منحصراً در زمان بکارگیری تأثیر خود را بروز می دهند لذا در مورد این موضوع در ادامه به طور مفصل صحبت خواهد شد.

اما این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر یک ماده ی شیمیایی دارای فرمولاسیون پیچیده و سنگینی باشد به همان نسبت نیازمند رعایت مجموعه ای از پروتکل های خود ایمنی در زمان رنگ آمیزی می باشند. از نظر زمان خشک شدن رنگ زینک کرومات بر پایه ی اپوکسی باید این نکته را عنوان کنیم که اصولاً ترکیبات اپوکسی نسبت به مواد آلکیدی، به زمان بیشتری جهت خشک شدن نیاز دارند البته این فاصله ی زمانی چندان زیاد نیست و می توانید با فراهم کردن شرایط مطلوب دمای محیط این زمان را قدری کاهش دهید.

در مجموع نمی توان برتری خاصی را، به جز چند مورد انگشت شمار، میان این دو نوع پرایمر در نظر گرفت چرا که هر دو در جایگاه خود فوق العاده تأثیرگذار هستند. اهدافی که رنگ زینک کرومات و زینک فسفات دنبال می کنند بنا به توضیحات قبلی جلوگیری از خوردگی فلز است که در این یک مورد کاملاً با یکدیگر مشترک هستند.

بنابراین اینکه بخواهیم رنگ ها را به جهت امتیازدهی و برتری با یکدیگر مقایسه کنیم چندان جالب نیست. کلیه ی رنگ های صنعتی در حیطه ی کاربری خود برتر و با کیفیت هستند و بهتر است ذهنیت افراد و خریداران را به استفاده از یک نوع رنگ یا پرایمر محدود نکنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>