اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرایمر

بسیاری از پوشش های رنگی صنعتی در ماهیت خود دارای یکسری ترکیبات شیمیایی هستند که نباید به طور مستقیم در تماس با آن ها قرار بگیریم. مطالعات اخیر نشان داده است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در زمان بکارگیری، رنگ زینک کرومات می تواند برای سلامتی انسان خطر آفرین باشد.

البته این موضوع به نحوه ی رفتار شما نیز بستگی دارد به طوریکه در اغلب اوقات مشاهده شده است که افراد پس از اعمال رنگ زینک کرومات بر روی فلزات، اقدام به جوشکاری ناحیه ی مورد نظر می کنند. طبیعتاً این رنگ ها هیچگونه سازگاری با افزایش حرارت بیش از حد سطوح ندارند.

فرآیند جوشکاری می تواند پوشش های رنگی حاوی زینک را ذوب کرده و به صورت دودهای سمی به اطراف انتشار دهد. استنشاق این آلاینده ها به شدت برای بافت های حیاتی بدن خصوصاً ریه ها مضر و منجر به بیماری خواهد شد. بنابراین مراحل جوشکاری را قبل از رنگ آمیزی سطوح انجام دهید تا از این طریق بتوانید کیفیت پوشش دهی را افزایش دهید.

استفاده از تجهیزات ایمنی مانند لباس مخصوص، ماسک تنفسی و دستکش های ضخیم می تواند اثرات سوء اینگونه عناصر شیمیایی را کاملاً از بین ببرد. بکارگیری از دستگاه های اسپری، شدت تأثیر رنگ زینک کرومات را افزایش می دهد، زیرا این دستگاه ها، ذرات معلق رنگ را به صورت پاششی و با فشار بالا روی سطوح قرار می دهند که قطعاً مقداری از آن ها نیز به اطراف پراکنده می شوند.

در اینگونه مواقع افراد آسیب پذیر معمولاً تکنسین ها هستند که در تماس مستقیم این رنگ ها قرار دارند. لذا اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی در این شرایط چندین برابر می شود. همه ی این موارد و ریسک های موجود تنها در زمان اعمال رنگ زینک کرومات است و پس از خشک شدن، کاملاً ایمن و safe خواهند بود و در صورت لمس نیز هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.

نکته ی دیگری که قبلاً نیز به آن اشاره شد، این است که هر چقدر کیفیت و شدت اثر رنگ بیشتر باشد یعنی از یکسری ترکیبات و فرمولاسیون ویژه و خاصی در ساخت رنگ استفاده شده است که در صورت تماس فیزیکی یا تنفس آلاینده ها و غبارات رنگ می توانند برای سلامتی مشکل ساز باشند. رنگ زینک کرومات نیز تا به امروز جزو ترکیبات رنگی ساده نیستند بلکه مجموعه ای از فرآیندهای پیچیده در فرموله کردن آن ها طی شده است که به قدری باعث قدرتمند شدن رنگ شده اند که باید با احتیاط کامل از رنگ زینک کرومات استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>