اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی اورتان را می توان از لحاظ عملکردی و عکس العمل، در مقابل مواد و ترکیبات شیمیایی، مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. این دو ماده رنگی در برابر عوامل شیمیایی عکس العمل های متفاوتی را از خود نشان می دهند. به طور مثال در صنایع غذایی به دلیل وجود اسید لاکتیک نمی توان از هر نوع کفپوشی استفاده کرد و تنها گزینه مناسب کفپوش های پلی اورتان می باشند.

اگر در این شرایط از کفپوش اپوکسی استفاده شود به دلیل ناسازگاری با نوع اسید موجود در تولیدات مواد غذایی ممکن است کفپوش شما دچار تغییر رنگ و یا زردی و حتی ساختار آن ها تخریب شود. کفپوش های اپوکسی عمدتا در برابر اسیدهای سولفوریک می توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند. اگرچه رزین های اپوکسی از پلی اورتان ها سخت تر هستند اما بستگی به مکان استفاده آن ها نیز دارد. همان طور که ذکر شد در صنایع غذایی کفپوش پلی اورتان برتری آشکاری دارد.

هنگامی که قصد داریم تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی اورتان را به صورت جزئی بررسی کنیم عامل رطوبت را همواره مد نظر قرار می دهیم. اینکه آیا کفپوش ما در برابر رطوبت محیط دوام و استحکام کافی را دارد؟ اگرچه برای مقابله با رطوبت زیاد محیط، استفاده از انواع عایق رطوبتی گزینه خوبی محسوب می شود اما بسیاری از صنایع به دنبال چندین ویژگی مختلف هستند که همگی در یک نوع رنگ موجود باشند.

یعنی اکثر خریداران توقع دارند کفپوش آن ها هم در برابر فشار و نیروهای فزاینده محیط، هم در برابر رطوبت و دیگر عوامل، مقاومت بالایی داشته باشند. گنجاندن این ویژگی ها به طور همزمان در یک محصول رنگی کار بسیار بزرگی است. کفپوش های پلی اورتان در برابر رطوبت حساسیت بیشتری نسبت به اپوکسی ها دارند. البته برخورد طولانی مدت سیالات با دمای متفاوت می تواند هر نوع کفپوشی را تحت تأثیر قرار دهد. اما بنا به تجربه ثابت شده است که کفپوش اپوکسی بازدارندگی خوبی در برابر رطوبت دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>