اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی را می توان از پرکاربردترین پوشش های رنگی برای سطوح آسفالت در نظر گرفت. این رنگ ها را می توانید در سطوح جاده ای، بزرگراه ها، محوطه های روباز مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این شما می توانید از این رنگ ها در نزدیکی مدارس و آموزشگاه ها جهت علامت گذاری و اطلاع رسانی به رانندگان بکارگیری کنید. رنگ ترافیکی پس از اجرا به دلیل شفافیت بالایی که دارند همیشه توسط رانندگان قابل رویت هستند.

به همین دلیل در مناطق پر ازدحام و خیابان هایی که منتهی به مدرسه ها می شوند می توان با اجرای رنگ ترافیکی یک هشدار مهم را به خودروها القاء کرد. زیرا برقراری امنیت منطقه شرط اول جهت عبور و مرور خودروها می باشد. خط کشی عابر پیاده، رنگ آمیزی شطرنجی در قسمت مرکزی چهارراه ها همگی از قسمت هایی از سطح شهر هستند که این رنگ ها در آن اجرا می شود.

بررسی وضعیت آب و هوای محیط قبل از اجرای رنگ ترافیکی

وجود هرگونه عامل نامساعد محیطی مانند باران، تندباد و شرایط جوی پرتنش می تواند مراحل رنگ آمیزی شما را مختل کند. اجرای رنگ ترافیکی به دلیل آنکه در محیط ها و فضاهای باز انجام می شود لازم است که به مساعد بودن آب و هوا توجه ویژه ای داشته باشید.

اصولاً رنگ های ترافیکی چسبندگی بالای خود را زمانی حفظ می کنند که سطح مورد نظر خشک باشد. سطوح آسفالت مرطوب نمی توانند بستر مناسبی برای پذیرش رنگ ها باشند. اگرچه یکیری رنگ های پایه آب وجود دارند که می توانند سازگاری خوبی با سطوح مرطوب داشته باشند اما این سازگاری یک محدودیتی دارد.

آماده سازی سطح جهت اجرای رنگ ترافیکی

سطوح آسفالت اغلب دارای سنگ ریزه، گرد و غبار و دیگر آلاینده های محیطی هستند که در صورت اعمال رنگ روی همچین سطحی نمی توان یک کیفیت و زیبایی قابل قبولی را در نتیجه کار دریافت کرد. به همین دلیل بهتر است یک عملیات جاروب کردن را به مراحل آماده سازی خود اضافه کنید. اگرچه قبل از آن بهتر است از کیفیت سطح آسفالت خود مطمئن شویم.

وجود ترک، تخریب ساختاری آسفالی همگی عواملی هستند که می توانند کیفیت رنگ ترافیک را تحت الشعاع قرار دهند. به همین دلیل قبل از آماده سازی و مخلوط کردن رنگ حتما نقایص سطحی را کاملا برطرف کنید.

بعد از آماده سازی سطحی به جهت آنکه بخش کناری خط کشی ها به صورت صاف و یکدست شود از یکسری نوار چسب استفاده می کنند و آن را به صورت موازی و متناسب با طرحی که قرار است روی سطح پیاده سازی شود چسبانده می شود. درپایان رنگ آمیزی این چسب ها برداشته می شوند تا خط کناری رنگ ها زیبا د و بدون ناهمواری و بی نظمی باشد.

میکس کردن اجزای رنگ

اجرای رنگ ترافیکی می تواند با استفاده از ترکیبات دو جزئی و مواد رنگی تک جزئی رنگ ترافیک آکریلیک انجام شود. اصولاً رنگ های دو جزئی به جهت استفاده از ترکیبات هاردنر یا سخت کننده مخصوص درجه مقاومت بسیار بالایی دارند. اما نکته ی مهم در آماده سازی آن ها این است که حتما با استفاده از میکسر و یا همزن هایی که به طور مستقیم به دستگاه دریل متصل می شوند مخلوط می شوند.

جهت ترکیب کردن رنگ ترافیک دو جزئی نیازمند تخصص بالایی است. زیرا این دو جزء با نسبت معینی با یکدیگر ترکیب می شوند. جزء دوم می تواند به صورت پودر که عناصر سخت کننده هستند با رنگ ترکیب شوند. رنگ های تک جزئی نیز به صورت جداگانه با همزن میکس می شوند تا رنگدانه های آن در سطح کلی ماده پراکنده و یکدست شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که پس از اختلاط کامل رنگ بلافاصله رنگ آمیزی را آغاز کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند بعد از اختلاط می توانند درب مفظه ی رنگ را بگذارند و بعد از یک ساعت عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنند. اصولاً رنگ ترافیک زمان pot life یا عمر مفیدی کمی دارند و نمی توانند مدت زیادی به صورت آماده به کار باقی بمانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>