اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوازم یدکی

زمانی که قصد واردات قطعات یدکی خودروی سواری یا سنگین را دارید، باید به تعرفه های گمرکی توجه بیشتری داشته باشید؛ زیرا سازمان گمرکات کشور تعرفه های متنوعی را برای هر یک از قطعات خودرویی تعریف کرده است. برای مثال شمع و سنسور اکسیژن خودرو جزو قطعات یدکی هستند و ماهیت الکتریکی دارند، اما تعرفه آن ها به صورت جداگانه تعریف شده است.

به طور کلی می توان گفت که ردیف 8708 تعرفه های گمرک مخصوص واردات لوازم یدکی خودرو است. اما قطعاتی مثل شمع در ردیف 85111000 قرار می گیرند. همچنین قطعات ماشین های سنگین و کشاورزی نیز ردیف تعرفه کاملا جداگانه دارد. به همین دلیل قبل از خرید و واردات باید نسبت به تخمین تعرفه ها اقدام کنید یا از افراد آگاه کمک بگیرید.

اگر می خواهید که در هنگام واردا قطعات یدکی خودروی سنگین یا سبک به مشکلی برخورد نکنید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. همیشه قبل از خرید مواردی مانند کیفیت کالا و نیاز بازار توجه داشته باشید. همچنین بعد از ثبت سفارش حتما از توزیع کننده پکینگ لیست را بگیرید تا برای انبار کردن کالاهای خود در کارگوهای چینی به مشکل برنخورید.

بدون شک چین انتخاب اول بسیاری از بازرگانان برای واردات کالاهای مختلف است. همچنین این کشور جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان لوازم یدکی محسوب می شود. به همین دلیل اگر قصد واردات لوازم یدکی خودرو را دارید، چین بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

از طرف دیگر، برای واردات لوازم یدکی خودرو سنگین از چین باز هم محدودیتی وجود ندارد؛ زیرا در این کشور صرفا قطعات خودروهای سواری تولید نمی شوند. ناگفته نماند که حتی بازارهای تخصصی برای قطعات خودروهای نیمه سنگین، سنگین، راه سازی و… وجود دارد. البته که این تنوع بالا کار تهیه لیست اقلام وارداتی و تخمین تعرفه گمرک را اندکی سخت تر خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>