اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روسیه

کشور های چین، روسیه، امارات و ترکیه اصلی ترین شرکای تجاری ایران در منطقه و جهان هستند که هر کدامشان به خاطر مزیت های خاصی که دارند، برای انجام فعالیت های وارداتی مناسب هستند.

کشور امارات تا بیست سال قبل تجارت خاصی به جز فروش نفت به دولت های مختلف نداشت، اما با سرمایه گذاری روی بخش توریستی و احداث شهر با شکوهی مثل دبی توانست به یک کشور فعال در حوزه تجارت تجاهی تبدیل شود. امارات یکی از بهترین کشورها برای واردات کالاهای لوکس به ایران به شمار می رود. سالانه تعداد زیادی از افراد پردرآمد ایرانی به دبی سفر می کنند و اقلام لوکس مورد نظر خود را خریداری می کنند و به ایران باز می گردند.

توصیه ما این است که اگر قصد واردات از امارات را دارید، به سراغ کالاهای مصرفی عادی نروید بلکه محصولات لوکسی را انتخاب کنید که در ایران کمتر پیدا می شوند. به طور مثال می توانید محصولات اصلی برند های معتبری مثل لویی ویتون، ورساچه و… را به ایران وارد کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که امارات که یکی از بهترین کشورها برای واردات به ایران است، به دلیل فاصله خیلی کمی که از بنادر جنوبی ایران دارد، انتقال کالا به ایران را با سرعت خیلی زیادی انجام می دهد و خیلی از تاجرانی که از کشورهای دیگر خرید می کنند ابتدا بار خودشان را به دبی می فرستند و بعد از آنجا به ایران انتقال می دهند تا علاوه بر سرعت زیاد، تحریم های موجود بر ایران را هم دور بزنند.

روسیه یک شریک استراتژیک تجاری

روسیه در یکی دو دهه گذشته به دلیل داشتن روابط سیاسی مناسب با ایران، همیشه سهمی (هرچند کوچک) از بازار کالاهای مصرفی در ایران را در اختیار داشته و یکی از بهترین کشورها برای واردات به ایران محسوب می شود. به طور معمول تجار ایرانی به واردات کالاهایی نظیر فلزات گران بها، کاغذ و محصولات حیوانی از روسیه به ایران تمایل داشته اند که بخش قابل توجهی از حجم صادرات روسیه به ایران را در بر می گیرد.

روسیه به دلیل نزدیکی به ایران و در اختیار داشتن راه های مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی برای انتقال سریع تر بارها به ایران، امتیاز ویژه ای در واردات به ایران دارد که البته آنطور که شایسته است به آن توجه نمی شود. تجار ایرانی که به دنبال بازار های جدیدی برای خرید محصول هستند، بهتر است نگاه خود را به سمت روسیه بچرخانند و از شرایط راحت و سریع خرید کالا از این کشور و انتقال آن به ایران استفاده کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>