اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

کشور چین یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان آهن و فولاد به تمام نقاط دنیا است. به دلیل تعدد نیروی انسانی در این کشور و وجود منابع و ذخایر فلزی، تولید آهن و فولاد در این کشور بسیار مقرون به صرفه بوده و در نهایت قیمت تمام شده چنین کالایی پایین خواهد بود. به همین دلیل تجار مختلفی از سراسر دنیا برای خرید و واردات این قبیل محصولات وارد مذاکره با شرکای چینی شده اند.

کشور چین یکی از قدیمی ترین شرکای تجاری ایران در طول تاریخ است. این کشور همچنین بزرگ ترین منبع واردات کالا برای ایران در سال های اخیر بوده است. همین امر باعث شده است بسیاری از بازرگانان اقدام به فعالیت بازرگانی در سطوح خرد و کلان با شرکت های چینی کنند. چین همچنین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع محصولات فولاد و آهن است. بنابراین واردات آهن و فولاد از چین نیز می تواند به فعالیتی سودآور مبدل شود.

صنایع امروزی فولاد در کشور چین به دلیل نوسازی سریع اقتصادی، ساختمانی، و نیازهای زیرساخت و صنایع دیگر ایجاد شد. صنعت فولاد چین در آغاز قرن بیستم و در طول هر دو جنگ جهانی، کوچک و کم جمعیت بود. بیشتر زیرساخت های فولادی در طول جنگ های جهانی از بین رفت و از فناوری های شوروی سابق استفاده می شد.

چین از زمان اصلاحات اقتصادی دنگ شیائوپینگ که چهار دهه پیش در سال 1978 میلادی انجام شد، صنعتی شدن سریع اقتصادی را پشت سر گذاشت. صنعت فولاد چین به تدریج تولید خود را افزایش داد و تولید سالانه فولاد خام چین در سال 1996 میلادی در حدود 100 میلیون تن بود.

کشور چین بعد از پیوستن به WTO، به دلیل نیازهای فزاینده خود در صنایع تولیدی مانند: صنعت خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی و مصالح ساختمانی، تولیدات آهن و فولاد خود را به شدت افزایش داد. صنعت فولاد چین تحت سلطه تعدادی از گروه های بزرگ دولتی است که از طریق سهام داران، مقامات محلی، دولت های استانی و حتی مقامات مرکزی کنترل و مدیریت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>