اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوازم آرایشی

یکی از مسائل جدی که پیش روی وارد کنندگان لوازم آرایشی قرار دارد، بحث گمرک و هزینه های آن است. در حقیقت بازار لوازم آرایشی به دلیل ابعاد بسیار بزرگی که دارد و همچنین سودآوری بسیار خوبش، جزو اقلامی است که تعرفه گمرکی نسبتا بالایی به آن تعلق می گیرد.طبق آخرین مصوبه های قانونی جدید، شخص یا شرکت وارد کننده لوازم آرایشی موظف است که حدود 60 درصد از ارزش محموله لوازم آرایشی خود را به عنوان حق ورودی به اداره گمرک بپردازد.

علاوه بر این، هزینه هایی مانند حق بارگیری کالا از کشتی، هزینه نگهداری کالا در انبار گمرک، بیمه و… نیز باید توسط وارد کننده پرداخت شوند که البته در مقابل تعرفه اصلی گمرک هزینه زیادی به حساب نمی آید.
در این معامله ها معمولا طرف خریدار هزینه های حمل ونقل واردات لوازم آرایش از چین را پرداخت می کند اما این که این هزینه دقیقا شامل چه چیز هایی می شود را باید با رایزنی با فروشنده مشخص کنید.

به طور مثال بعضی از فروشنده ها هزینه انتقال بار از انبار خودشان تا بندر یا فرودگاه را نیز پرداخت نمی کنند و تمامی هزینه ها را به عهده خریدار می گذارند. در این مورد باید با شرکت فروشنده مذاکره کنید تا مشخص شود کدام طرف هزینه انتقال را به عهده بگیرد.

شاید جالب باشد که بدانید ایران یکی از پرمصرف ترین کشور های دنیا در حوزه لوازم آرایشی است. طبق آمار غیررسمی، سالانه به طور میانگین 2 میلیارد دلار لوازم آرایشی وارد ایران می شود که نشان دهنده حجم بسیار بزرگ این تجارت و پرسود بودن آن است.

نکته مهم دیگری که در مورد بازار لوازم آرایشی در ایران وجود دارد این است که از آن حجم بسیار بالای واردات، عدد بسیار کمی در حدود چند صد میلیون دلار به طور قانونی و با مجوز وارد کشور می شود.واردات غیرقانونی این مواد به کشور باعث وجود جنس های بسیار نامرغوب و آسیب زننده در بازار شده است و اگر شما بتوانید جنس باکیفیت و اصل را به طور قانونی وارد کنید، می توانید فروشی به مراتب بیشتر از میانگین بازار داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>