اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

یکی از مواردی که در زمینه شرایط واردات از چین باید بدانید، میزان کالاهای وارداتی از این کشور در سال است. همانطور که بیان شد، چین یکی از اصلی ترین کشورهای تامین کننده نیازهای بازار داخلی ایران است و در حال حاضر بسیاری از اقلام وارداتی ایران از این کشور هستند. بررسی آمارهای مختلف نشان می دهد که به طور میانگین در 10 سال اخیر میزان واردات کالا از چین توسط تجار ایرانی، رشد بسیار زیادی داشته است. یکی از دلایل آن نیز وجود تحریم های کشورهای غربی است.

این در حالی است که کشور چین معمولا با این تحریم ها همراهی نکرده است و ارتباط تجاری و سیاسی خود را با ایران حفظ کرده است. بنابراین فرایندها و شرایط واردات از چین را مانند سایر کشورها چندان پیچیده و مشکل نکرده است. از طرفی نباید این موضوع را نادیده بگیریم که تولیدات چینی شناخت دقیق تری از بازار و خصوصیات مشتریان ایرانی دارند.

آن ها معمولا کالاهایی را تولید می کنند که از جنبه های مختلف با نیازهای مشتری ایران سازگار است. نمونه بازر این دسته از کالاها را نیز می توان خودروهای شاسی بلند چینی مثال زد که در غیاب رقبای اروپایی، توانسته اند تا حد قابل توجهی بازار ایران را در دست بگیرند. حجم بالای واردات گوشی موبایل از چین نیز نشان می دهد که این قضیه در خصوص سایر کالاها نیز صدق می کند.

آمارهای سازمان تجارت جهانی نشان می دهد که در سال 2017 ایران حدود 13 میلیارد دلار از چین کالا وارد کرده است که نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیری داشته است. این میزان در سال 2018 اندکی افزایش یافته و نزدیک به 14 میلیارد بوده است.

شرایط واردات از چین و بهترین کالاهای سودآور

انجام فرایند بازاریابی در واردات کالا، یکی از اولین گام ها برای تجارت با هر کشوری به شمار می رود. برخی از افراد در این زمینه صرفا به برخی از شنیده ها در این خصوص اعتماد می کنند. اگر چه این روش میز تا حدودی می تواند به تجار تازه کار کمک کند، اما با این حال با توجه به این که آمارهای رسمی سالانه از سوی گمرک منتشر می شود، می توان با نگاهی به آن ها با دقت بیشتری نسبت به انجام واردات کالا اقدام کنید. همچنین وب سایت اتاق بازرگانی تهران نیز اطلاعات مفیدی در این خصوص ارائه می دهد. بر اساس این آمارها به طور کل می توان لیستی از کالاهای وارداتی از کشور را در چند گروه زیر خلاصه کرد.

  • قطعات صنعتی و ماشین الات
  • لوازم جانبی اتومبیل
  • کاغذ
  • قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
  • مواد اولیه شیمیایی و معدنی
  • قطعات ساختمانی و لوازم خانگی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>