اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی که می خواهند وارد عرصه صادرات کالا شوند، میزان سرمایه مورد نیاز برای این امر است. مطمئنا تجار علاقه مند به انتخاب کسب و کاری هستند که با سرمایه ای کم، سود زیادی را کسب کنند. یکی از مزایای صادرات کالا به عراق امکان انجام آن با سرمایه ای بسیار کم است.

همانطور که بیان شد، عراق دارای بیشتری مرز زمینی با ایران است و به همین دلیل، گمرکات مختلفی نیز جهت صادر کردن کالاهای متفاوت به این کشور وجود دارد. به همین دلیل، بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی کوچک و بزرگ و حتی افراد به صورت شخصی، علاقه مند به صادرات کالا به این کشور هستند، زیرا، وجود مرزهای گسترده، باعث می شود هزینه های نقل و انتقال کالاها کاهش شدیدی پیدا کند و زمان ارسال و ترخیص آن ها از گمرک نیز سریع تر شود.

هر کاری می تواند موانع و مشکلات خاص خود را داشته باشد اما فردی می تواند در این زمینه موفق باشد که به خوبی با تمامی این موانع آشنایی داشته باشد و برای تمامی آن ها آماده شود. عراق می توانید بهترین و ساده ترین بازار هدف برای ایرانیان باشد اما با این حال، این کشور نیز از این قاعده مستثنا نیست. این کشور دارای شرایط خاصی است که از جمله آن ها، می توان به نبود ثبات، تنوع قومی و مذهبی، شرایط خاص جغرافیایی اشاره کرد. تمامی این موارد ایجاب می کند تا در زمینه صادرات کالا به عراق به احتیاط بیشتری نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال، از آنجایی که نظام سیاسی عراق به صورت فدرالی بوده و استان های این کشور دارای اختیارات ویژه ای هستند، گاها مشاهده شده که یک قانون تجاری در یک استان خاص اجرا شده اما در سایر استان ها به روش دیگری اقدام کنند. همچنین این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بسیاری از موارد قوانین حکومت مرکزی این کشور، با حکومت محلی اقلیم کردستان متفاوت بوده و به دو روش مختلف عمل می کنند.

به همین دلیل، اگر می خواهید وارد این عرصه شوید، باید به خوبی در مورد تمامی قوانین موجود در عراق تحقیق کنید تا دچار مشکلی نشوید. به طور کلی، می توان مشکلات موجود در زمینه صادرات به عراق را در چند زمینه مختلف دسته بندی کرد.

  • قوانین خلف اساعه و تفاوت در اجرای آن در استان ها
  • آشنا نبودن تجار ایرانی با بافت فرهنگ و سیاست
  • مشکلات امنیتی برخی مناطق
  • تفاوت مقررات تجاری در عراق و اقلیم
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهاره قندهاری :
سلام بهاره قندهاری هستم مدیرفروش شرکت لبنیات پالود پارسیان با انواع مختلف لبنیات من جمله : پنیر، خامه، پنیر پیتزا و ... آماده همکاری با تجار و بازرگانان محترم با کیفیت درجه یک و قیمت کاملا رقابتی در خدمت شما هستیم.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>