اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

قبل از این که بخواهید وارد عرصه صادرات به چین شوید، باید به خوبی در مورد اقتصاد و بازار این کشور تحقیق کنید تا بتوانید با نیازهای آن آشنا شوید. در حال حاضر، چین به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود و از نظر اقتصادی، تنه به تنه آمریکا حرکت می کند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، چین دومین اقتصاد برتر دنیا حساب می شود.البته شاخص های اقتصادی این کشور نیز نشان دهنده روند رو به رشد اقتصاد این کشور هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که بازرگانان ابتدا در مورد بازار این کشور تحقیق کنند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز آن را شناسایی و با استفاده از روش های خوب به این کشور صادر کنند.

همانطور که بیان شد، چین به عنوان یکی از اقتصادهای اصلی در جهان شناخته می شود و با بسیاری از کشورهای جهان رابطه تجاری خوبی دارد. یکی از نکات قابل توجه در مورد این کشور، این است که این ابر قدرت آسیایی علی رغم رقابت های بسیار زیاد با آمریکا اما تجارت بسیار خوبی با این کشور دارد.

شرایط سیاسی - اقتصادی ایران و چین، مرزهای آبی و زمینی گسترده، دسترسی آسان به آب های آزاد و دریاهای مهم از چندین نقطه، محصولات با کیفیت، قیمت بسیار ارزان نسبت به کشورهای دیگر و هزاران دلیل دیگر باعث شده تا تجارت ایران با چین در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

این وضعیت به گونه ای است که امروزه کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که حتی یکبار هم از کالاهای چینی استفاده نکرده باشد. همچنین با توجه به قرارداد 25 ساله میان ایران و چین، پیش بینی می شود که این ارتباطات اقتصادی بیشتر از قبل نیز شوند. امروزه علاوه بر نقش بسیار مهم محصولات چینی در تامین بازارهای داخلی، بخش بسیار زیادی از کالاهای ایران نیز به این کشور صادر می شوند.

در سالیان اخیر، چین در کنار عراق و افغانستان، یکی از مقاصد اصلی کالاهای صادراتی ایران بوده است. طبق آمارهای به دست آمده در سال 2018، به میزان 21.1 میلیارد دلار از ایران به چین صادر شده است که چیزی در حدود یک درصد از نیازهای وارداتی چین را تامین کرده است.

البته طبق داده های به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در دهه 2010، میزان صادرات کالا از ایران به چین همواره دارای نوساناتی بوده، به نحوی که در سال 2011 صادرات ایران به چین چیزی در حدود 31 میلیارد دلار بوده است. همچنین در سال های 2015 و 2016، میزان صادرات از ایران به کمترین مقدار خود رسید اما از سال های بعد آن، دوباره اوج گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>