اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گیربکس


پیدا کردن کالا و یا منبع یابی در چین

اولیه مرحله برای واردات گیربکس، پیدا کردن محصولات مورد نظر شما است. این کشور دارای هزاران شرکت و کارخانه تولیدی است که ممکن شما را در این امر کمی سر در گم کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این شرکت ها در چین مثل قارچ رشد می کنند و بسیاری از آن ها در واقع دامی برای خریداران ناآگاه پهن کرده اند و با ارائه قیمت های غیر واقعی، قصد کلاهبرداری از آن ها دارند. به همین دلیل، در زمان پیدا کردن یک منبع، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

ارسال پروفرما

پروفرما در واقع همان پیش فاکتور است که با نام اختصاری PI نیز نمایش داده می شود. البته دقت داشته باشید که قبل از ارسال پروفرما، باید با فروشنده کالاهای مورد نظر خود بر سر قیمت، نحوه پرداخت و تحویل کالا به توافق رسیده باشید. این مدرک از طرف فروشنده صادر می شود و در صورت توافق، هر دو طرفین باید آن را امضا کنند.

ارسال حواله

حواله به چین هم می تواند به صورت دلاری ارسال شود و هم با ارز یوان. البته نوع ارز باید از قبل به فروشنده اعلام شده باشد تا پیش فاکتور بر اساس آن تنظیم شود. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر، ارسال حواله با استفاده از یوان هم از نظر قیمت و هم از نظر کارمزد مناسب تر است.

حمل کالا

یکی دیگر از اصلی ترین مراحل واردات گیربکس از چین انتخاب روش حمل و نقل است. معمولا این محصولات با استفاده از روش دریایی وارد ایران می شوند اما می توان آن را با استفاده از روش هوایی نیز وارد کرد. در صورتی که ارزش کالای شما بالا باشد اما حجم آن کم، معمولا به صورت کارگو و با استفاده از هواپیما وارد ایران می شود.

در صورتی که حجم کالاهای شما زیاد باشد، باید آن ها را با استفاده از روش دریایی و در کانتینرها وارد کنید. یکی از مهم تارین توافق هایی که قبل از واردات گیربکس از چین انجام می شود، بر سر محل تحویل کالاهای خریداری شده است که آن هم با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود.

ترخیص کالا

آخرین مرحله واردات، ترخیص کالا است. این امر بسیار تخصصی است و باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. برای ترخیص گیربکس ها از گمرک، باید با قوانین و تعرفه های ترخیص آن ها آشنا باشید تا محصولات شما مدت زیادی را در گمرک ها باقی نمانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>