اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نگاهی به وضعیت آمارهای بین المللی نشان می دهد که کشور مذکور بیشترین صادرات خود را در سال 2018 به کشور ایالات متحده آمریکا داشته است. در لیست 10 کشور اصلی که پاکستان کالاهای خود را به آنها صادر می کند، نامی از ایران وجود ندارد.

براساس داده های سازمان تجارت جهانی در سال 2018 کشور پاکستان به میزان 16 درصد از کالاهای صادراتی خود را به آمریکا صادر کرده است. بعد از آمریکا به ترتیب کشورهای چین (7.69)، انگلیس (7.32)، آلمان (6)، افغانستان (6)، امارات متحده عربی (4)، اسپانیا (4)، بنگلادش (3) و ایتالیا (3) درصد بیشترین سهم را در مقاصد کالاهای صادراتی پاکستان دارند.

بیشترین واردات پاکستان از کدام کشورها بوده است؟
ایران در حالی تنها یک درصد از واردات کشور پاکستان را به خود اختصاص داده که همسایه دیگر این کشور یعنی چین به تنهایی 24.18 درصد از کالاهای وارداتی پاکستان را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت تجار ایرانی در پاکستان فراهم است. نمودار زیر براساس آخرین داده های سازمان تجارت جهانی در سال 2018 است که مهم ترین شرکاء پاکستان در بحث واردات را نشان می دهد.

آمارهای سازمان تجارت جهانی (WTO) نشان می دهد که تنها یک درصد از کالاهای وارداتی پاکستان از ایران وارد می شود که این میزان می تواند بسیار بیشتر افزایش پیدا کند.

علاوه بر چین، بیشترین میزان واردات پاکستان به ترتیب از کشورهای امارات (14.41)، عربستان سعودی (5.39)، آمریکا (4.90)، اندونزی (4.16) و ژاپن (3.78) درصد صورت می گیرد. چین، آمریکا و امارات را می توان جزء اصلی ترین شرکا تجاری این کشور در بحث صادرات و همچنین واردات دانست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>