اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ

این نوع کاغذ علی رقم انعطاف بالا و ظاهر نازکی که دارد از استحکام بالایی در برابر پارگی برخوردار است و در صنایع بسته بندی، پاکت سازی، ساخت ساک های دستی، ساخت و تولید مقوا های چند لایه، تولید و ساخت کیسه های سیمان و کارتن سازی از آن استفاده می شود.

زمانی که خلوص خمیر کاغذ در کاغذ کرافت بالاتر باشد کیفیت کاغذ بهتر و قیمت آن افزایش می یابد. همان گونه که بیان کردیم رنگ این کاغذ قهوه ای می باشد اما نباید به تمام کاغذهای قهوه ای رنگ کاغذ کرافت گفت. همچنین با رنگ بندی خمیر، کاغذ کرافت سفید یا به اصطلاح بلیچ (Bleach) به دست می آید. کاغذ کرافت در وزن های مختلف وجود دارد و می توان با آن صدها نوع کاغذ و مقوا با ضخامت های گوناگون تولید کرد.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات و ترخیص کالا ی کاغذ کرافت در سال 1393 به میزان 18 هزار تن بوده است که این میزان معادل 18 درصد از کل واردات کاغذ در این سال می باشد. همچنین ارزش دلاری واردات کاغذ کرافت در سال 93 بیش از 138 میلیون دلار می باشد که 1٫1 درصد کل واردات کاغذ ایران را در برگرفته است.

همان گونه که می دانیم در گمرک به هر کالایی بر اساس شرایط و مشخصاتی که دارد کد تعرفه اختصاص داده می شود. کد تعرفه کاغذ کرافت بر اساس قشر زده شدگی، رنگ و ابعاد آن تعیین می شود و هنگام ترخیص کاغذ کرافت باید ترخیص کار اطلاعات جامعی در خصوص این هزینه ترخیص کالا از گمرک کدهای تعرفه گمرکی که بین 480411 تا 480459 متغیر است داشته باشد. حقوق ورودی کاغذ کرافت نیز بر اساس همین کدهای تعرفه، پنج و 10 درصد می باشد.

کاغذ کرافت لاینر نوعی کاغذ کرافت می باشد که حداقل 80 درصد آن از خمیر کاغذ تهیه می شود و ما بقی آن ضایعات کاغذی می باشد. واردات کاغذ کرافت لاینر با هدف تولید در صنایع ورق و کارتن سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این کاغذ در گرماژ های مصرفی مختلفی تولید می شود و به صورت رول هایی با عرض 100 و 250 سانتی متر در کانتینرهای 20 فوتی حمل می شوند.

البته نوعی کاغذ کرافت لاینر نیز وجود دارد که 100 درصد آن از ضایعات کاغذ تهیه می شود که تست لاینر نام دارد. جالب است بدانید که در سال 93 کاغذ کرافت لاینر سفید نشده از لحاظ وزنی 13 درصد کل واردات کاغذ ایران و 7٫9 درصد از ارزش دلاری کل واردات کاغذ کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان واردات از چین بوده است.

همچنین آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در پنج ماه اول سال 1395 میزان واردات کاغذ کرافت بیش از 46 هزار تن با ارزش دلاری بیش از 27 میلیون دلار می باشد. بیش ترین میزان واردات در این بازه زمانی به ترتیب از طریق واردات از چین، جمهوری کره، واردات از روسیه و واردات از اسپانیا بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>