اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نساجی

واردات ماشین آلات از کشورهای گوناگون همیشه یکی از مهم ترین انواع واردات کالا به ایران و ترخیص آن می باشد. گمرک جمهوری اسلامی سالانه آمارهای واردات و صادرات خود را منتشر کرده و بر اساس آن می توان هم ارزش دلاری و هم حجم صادرات و واردات را مورد بررسی قرار داد.

همان گونه که می دانیم ماشین آلات در صنایع مختلف تولیدی به عنوان اصلی ترین و کلیدی ترین تجهیزات تولید تلقی می شوند. از آنجایی که طیف صنایع تولیدی بسیار گسترده می باشد در نتیجه ماشین آلات نیز بسیار متنوع بوده و با کاربری های گوناگونی که دارند مورد استفاده و واردات به کشور قرار می گیرند.

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک ایران در 5 ماهه اول سال 1395 حجم بالایی از واردات ماشین آلات به کشور انجام شده است که یکی از آن ها واردات ماشین های بافندگی تار و پود باف برای پارچه بافی به عرض بیش از 30 cm از انواع بدون ماکو بوده است.

در بیشتر موارد ماشین آلات بافندگی و ماشین آلات نساجی با خرید از چین و واردات از چین و ترخیص کالا از چین، واردات از ترکیه، واردات از آلمان، واردات از ایتالیا، واردات از بلژیک، واردات از هند، واردات از امارات متحده عربی، واردات از روسیه و واردات از سوییس خریداری می شود.

همان گونه که می دانیم ماشین آلات تار و پود بافی در دو نوع ماکو دار و بدون ماکو توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات به ایران وارد می شوند. ماکو همان ماسوره می باشد که در ماشین آلات ماکودار تعویض، ماسوره پیچی، نگهداری و تمیز کردن ماسوره ها همیشه منجر به کندی پروسه تولید و افت کیفیت پارچه و نخ می گردید علاوه بر این صدای بسیار بالایی که توسط این ماشین های بافندگی ایجاد می شود سبب شده تا واردات ماشین آلات بدون ماکو به کشور در سال های اخیر افزایش یابد.

ترخیص ماشین آلات نساجی و بافندگی از گمرک باید توسط ترخیص کار ماهر که بر کدهای تعرفه گمرکی تسلط دارند انجام شود. گمرک بر اساس کد تعرفه گمرکی ( هزینه ترخیص کالا از گمرک)، هر کالا و محصولی که برای واردات به ایران به گمرک وارد می شود حقوق ورودی (Import Duty) دریافت می کند. کد تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات بافندگی تار و پود باف پارچه بافی بدون ماکو 844630 می باشد و به آن پنج درصد حقوق ورودی تعلق خواهد گرفت.

طبق بررسی های انجام شده و بر اساس آمار و اطلاعات می توان گفت که در 5 ماهه اول سال 1395 ارزش دلاری واردات ماشین آلات بافندگی بدون ماکو بیش از 48 میلیون دلار بوده که 64٫59 درصد واردات ماشین آلات بافندگی از بلژیک، 22٫86 درصد واردات ماشین آلات نساجی از آلمان، 6٫11 درصد واردات ماشین آلات بافندگی از ترکیه، 3٫25 درصد واردات ماشین آلات نساجی از ایتالیا و 1٫81 درصد واردات ماشین آلات بافندگی از طریق خرید از چین و واردات از چین ترخیص کالا از چین و مابقی از سایر کشورها صورت گرفته است. برای شفافیت بهتر در نمودار زیر میزان درصد واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی خرید کالا از خارج از کشور را به تفکیک از هر کشور در نیمه ی اول سال 1395 نشان داده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>