اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

چاپ روی فیلم های پلاستیکی به طور معمول مشکلاتی را به همراه دارد که روی سطوح جاذب مثل کاغذ دیده نمی شود. برای کاهش این مشکلات لازم است مرکب چاپ به گونه ای فرموله شود که حداکثر چسبندگی بین مرکب و سطح صاف و غیر متخلخل پلاستیک را تضمین کند. در این موارد از مرکب های پلی یورتان استفاده می شود.

بعضی از موارد برای فیلم هایی پلی الفین ها ( مثل پروپیلن و پلی اتیلن و غیره) به دلیل خنثی بودن سطح از لحاظ شیمیایی، آماده سازی اولیه فیلم ضروری است. از طرف دیگر چسبندگی بیش از حد به سطح نیز می تواند موجب مشکلاتی مانند تاول زدن، کاهش خواص مکانیکی و چسبناکی بیش از حد شود.مرکب ها علاوه بر چسبندگی به سطح چاپ شونده، باید از چسبندگی و انسجام خوبی نیز برخوردار باشند.

علاوه بر این، خواصی دیگر مانند انعطاف، براقی و مقاومت در برابر دوخت حرارتی برای مرکب های روی فیلم پلاستیکی ضروری است. در بیشتر موارد این فیلم ها برای بسته بندی مواد غذایی به کار می رود و یکی از مهم ترین ویژگی های این مرکب ها عاری بودن از مواد شیمیایی قابل نفوذ به داخل فیلم است که به سرعت ماهیت محتویات بسته را تغییر می دهد و فاسد می کند.

البته بسته به نوع مصرف فیلم، برخی از خواص ذکر شده قابل صرف نظر کردن است. برای مثال در مورد مرکب هایی که برای لایه هایی داخلی بکار می روند تمایل و جذب لایه چسب ضروری است، ولی براقی اهمیت چندانی ندارد.

مواد جامد

برای مثال درصد مواد جامد در مرکب روتوگراور از 21 تا 54 درصد و برای مرکب های فلکسوگرافی از 22 تا 49 درصد متغیر است. نکته دیگر اینجاست که در ماشین چاپ روتوگراور، سیلندر به طور مستقیم مرکب را روی فیلم منتقل می کند، در حای که در ماشین چاپ فلسکو، مرکب پس از طی چندین مرحله روی فیلم انتقال می یابد. این تفاوت باعث می شود که مرکب فلسکو به درصد بالاتری از مواد جامد نیاز داشته باشد.

رزین ها

رزین نیتروسلولز یکی از رزین های اصلی برای تولید مرکب هاب فیلم پلاستیک است. این رزین چه به صورت یک جزئی ( برای مرکب های ترمولاست) و چه دو جزئی ( با هاردنر یا کاتالیست برای مرکب های ترموسیت) بخاطر خواصی مانند سهولت خشک شدن، تشکیل فیلم، اقتصادی بودن، مقاومت حرارتی، حلالیت خوب در مخلوط الکل و اتر، استرها، کتن ها و قابلیت رقیق شدن توسط هیدروکربن ها، به فراوانی در مرکب سازی استفاده می شود. رزین نیتروسلولز بوی کمی دارد و پایداری ابعادی آن خوب است، ولی مقاومت آن در برابر اسیدها و بازها کم است. به دلیل خشکی این رزین، باید 3 - 1 درصد نرم کننده به فرمولاسیون اضافه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>