اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اهمیت اندازه گیری عاج لاستیک
عاج لاستیک به عنوان یکی از مهم‎ترین شاخصه های کنترل و چسبندگی خودرو همیشه از فاکتورهای اصلی مورد بحث در نگهداری از لاستیک های خودرو بوده است. به طوری که، ترمزگیری، چسبندگی و اصطکاک، هندلینگ و بسیاری فاکتورهای مهم دیگر رانندگی را به کیفیت عاج لاستیک ربط می دهند. هرچه خودرو بزرگ تر و سنگین تر باشد، فشار بیشتری روی لاستیک ها به وجود می آید و اندازه گیری عاج نقش مهم تری پیدا می کند.

روش های اندازه گیری عاج لاستیک

روش سنتی اندازه گیری عاج لاستیک با سکه
در کشورهای مختلف و با سکه های مختلف، این روش اندازه گیری از دیرباز انجام می گرفت. اما این روش، در ابتدا در ایالات متحده و با استفاده از سکه پنی انجام می شد. مهم‎ترین مزیت این روش آسان بودن آن است، این روش به هیچ تخصصی احتیاج ندارد و کافی است تنها یک سکه داشته باشید، نکته مهم دیگر این است که این روش، هیچ هزینه ای ندارد. دقت این روش بستگی به دقت شخصی دارد که اندازه گیری را انجام می دهد.

روش اندازه گیری با سکه 100 تومانی (روش ایرانی):

یک عدد سکه 100 تومانی زرد بردارید، سکه را داخل عاج لاستیک قرار دهید، باید قسمتی که عدد روی آن حک شده (خط) به سمت بیرون لاستیک باشد.

  • اگر تاریخ ضرب سکه مشخص باشد، نشانگر خراب بودن وضع لاستیک است و باید به طور اضطراری و سریع تعویض شود. می توان گفت رانندگی با این لاستیک خطرناک است.
  • اگر عبارت ریال معلوم باشد، در اولین فرصت باید اقدام به تعویض لاستیک ها کرد اما فوریتی در کار نیست.
  • اگر آج ها عبارت ریال را به طور کامل، یا بخشی از آن را پوشانده باشد، بدین معنی است که وضعیت لاستیک ها مناسب است.
  • نکته مهمی که باید در این تست مورد توجه قرار گیرد این است که باید علاوه بر اینکه همه تایرها را اندازه گیری می کنیم، قسمت های مختلف یک تایر را هم مورد اندازه گیری قرار دهیم.

روش اندازه گیری عاج لاستیک با دستگاه آنالوگ
این نوع دستگاه اندازه گیری عاج لاستیک، قیمت بسیار مناسبی دارد و به راحتی در فروشگاه های حرفه ای یافت می شود. این دستگاه مکانیزم ساده ای دارد؛ که عبارت است از نواری مدرج که تنها لازم است آن را وارد قسمت عاج لاستیک کنیم و اولین درجه ای که بیرون از عاج مانده باشد میزان عاج لاستیک ما را نشان می دهد. باید گفت اگر اعداد زیر 1٫6 میلی متر باشند، اوضاع اصلاً خوب نیست.

دستگاه دیجیتال اندازه گیری عاج لاستیک
این نوع دستگاه اندازه گیری عاج لاستیک بسیار دقیق تر از همه روش های بالا عمل می کند. ظاهر دستگاه اندکی پیچیده تر از نسخه های آنالوگ آن است و نمایشگر کوچکی معمولاً در درون آن تعبیه شده است. پس از گذاشتن شاخص دستگاه درون عاج لاستیک اعداد به شما نمایش داده می شوند. قیمت این دستگاه ها معمولاً تا 10 برابر قیمت نسخه آنالوگ (حدوداً 200 300 هزارتومان) قیمت دارد.

دستگاه صنعتی اندازه گیری عاج لاستیک
این دستگاه های اندازه گیری عاج لاستیک معمولاً در مراکز کنترل کیفیت یا تعمیرگاه های بزرگ دیده می شود. با قرار گرفتن خودرو بر روی این دستگاه ها تمام پارامترهای کیفیت لاستیک از جمله ارتفاع و سلامت عاج به دستگاه داده می شود، در حال حاضر در تمام دنیا، این نوع دستگاه ها با بالاترین دقت اطلاعات لاستیک از جمله عاج را محاسبه می کنند.

ممکن است تست سکه و این دستگاه ها کار رانندگان را تا حدودی راه بیندازند، اما توصیه ما این است که مرتب تایر خود را به وسیله دستگاه های دقیق و افراد متخصص از نظر کیفیت بررسی نمائید تا همیشه از گزند حوادث دور بمانید.

دستگاه صنعتی اندازه گیری عاج لاستیک
این دستگاه های اندازه گیری عاج لاستیک معمولاً در مراکز کنترل کیفیت یا تعمیرگاه های بزرگ دیده می شود. با قرار گرفتن خودرو بر روی این دستگاه ها تمام پارامترهای کیفیت لاستیک از جمله ارتفاع و سلامت عاج به دستگاه داده می شود، در حال حاضر در تمام دنیا، این نوع دستگاه ها با بالاترین دقت اطلاعات لاستیک از جمله عاج را محاسبه می کنند.

ممکن است تست سکه و این دستگاه ها کار رانندگان را تا حدودی راه بیندازند، اما توصیه ما این است که مرتب تایر خود را به وسیله دستگاه های دقیق و افراد متخصص از نظر کیفیت بررسی نمائید تا همیشه از گزند حوادث دور بمانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>