اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

مرکب هایی را می توان ساخت که در محدوده حرارتی 20 الی 50 درجه سانتی گراد واکنش های حرارتی متعددی از خود نشان دهند. برای مسائل امنیتی معمولاً رنگ دانه هایی آماده می شوند که بتواند در همان محدوده حرارت بدن انسان از خود حساسیت نشان بدهند (23 تا 27 درجه سانتی گراد). این میزان از حساسیت برای اسناد بهادار، بر اساس حرارت دست و بدن یک فرد می تواند کافی باشد تا بدون نیاز به دستگاه تشخیص، بتوان با سرعت بیشتر و آسان تر آن را تشخیص داد.

برای مثال یک بلیت می تواند بین انگشت سبابه و انگشت جلویی قرار گیرد یا برای چند ثانیه ساییده شود تا رنگ آن کاملاً محو شود. وقتی که عامل حرارت قطع شود، رنگ به حالت اولیه خود برمی گردد. این مسئله تشخیص را آسان می سازد و یکی از نقاط قوت این روش خاصیت ضد کلاه برداری و تشخیص جعلی بودن چاپ است، اگرچه این مرکب بسیار بسیار گران است.

این مرکب به جز اسناد حتی می تواند برای بسته بندی مواد غذایی نیز مناسب باشد و اصل یا تقلبی بودن آن را نشان دهد. وقتی یک بطری نوشیدنی گران قیمت یا هر نوشیدنی دیگر در یخچال سرد می شود، چاپ حساس به حرارت از سفید به آبی تغییر رنگ می دهد و این مفهوم را القا می کند که برای مصرف آماده است. این تغییر رنگ در درجه حرارت 5 الی 8 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد. در حرارت پایین کلمات آبی هستند و به محض اینکه بطری گرم می شود پیام محو می شود.

عموماً مرکب های حساس به حرارت، در درجه حرارت مشخص شده رنگی هستند و اگر این درجه حرارت ویژه افزایش پیدا کند در آن درجه حرارت رنگ یا محو می شود یا کاملاً ترانسپرنت (مانند شیشه) می شود. عموماً مرکب های رنگی حرارتی زیر درجه حرارت مشخص به صورت شیشه ای و بی رنگ می شوند؛ بنابراین ممکن است با افزودن یک رنگ دانه قابل رؤیت معمولی به مرکب در حضور رنگ دانه ی حساس به حرارت بتوان تغییر رنگ را با تغییر درجه حرارت باز هم در یک رنگ ثابت نگه داشت.

به عنوان مثال می توان با افزودن رنگ دانه ی زرد در حالت معمولی نوشته را سبز دید (آبی + زرد = سبز) و سپس وقتی درجه حرارت از حد مورد نیاز تجاوز کرد، در آن صورت رنگ سبز تبدیل به زرد خواهد شد و بالعکس یعنی در درجه حرارت بالای 27 درجه سانتی گراد رنگ زرد و در درجه حرارت زیر 27 درجه سانتی گراد رنگ سبز دیده خواهد شد.

مرکب های رنگی حرارتی بسیار متنوع هستند و می توان تعداد زیادی از آن ها را به کار گرفت. در تشخیص و تمایز ازنظر امنیتی، بسیار مطمئن هستند، به ویژه برای مدت اعتبار مصرف مواد غذایی و بالا بردن تدابیر امنیتی مفید بوده و حتی برای تدبیر ضد کپی نیز کاربرد پیدا می کنند.

مرکب های رنگی حرارتی را می توان توسط ماشین افست خشک یا افست معمولی چاپ کرد و امکان چاپ گراور، فلکسو و حتی اسکرین نیز وجود دارد. به هر حال چاپ این نوع مرکب ها بیشتر و به طور عموم با ماشین افست صورت می گیرد و نمی توان آن ها را در طرح های پیچیده به کاربرد. پوشش دار کردن این نوع چاپ ها فقط به وسیله مرکب های فیلم سنگین امکان پذیر است، مانند چاپ های گراور و اسکرین.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سیاوش حصارکی:
سلام : با تشكر از شما و ممنون از اينكه اطلاع رسانى ميكنيد لطفا توضيح دهيد چگونه ميتوان اين مركبهارا تهيه كنيم من چاپخانه دارم و كار قانونى انجام ميدم ولى اين مركبها را نميتوانم پيدا كنم و مشتريم از دست ميره لطفا ياريم كنيد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>