اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

مرکب های متغیر نوری (OVIs) از یک تا چند رنگ قابل تغییر هستند، این مورد به زاویه دید بیننده بستگی دارد. رنگ دانه ی مصرفی در این مرکب دارای ساختمان چندلایه با ضرایب شکست نوری متنوع هستند.

اگر دو نوع رنگ دانه با خواص ساختمان چند سطحی با ضرایب شکستی متفاوت به صورت مخلوط در ساختمان مرکب به کار رفته باشند، بسیار نمایشی خواهد بود. به خاطر این اثر، مرکب متغیر نوری هم جزو مرکب های تزیینی با جلوه تازه هستند. ازاین رو بی نهایت مشکل است از آن کپی و همتاسازی شود و به عنوان یک وسیله ضد تکثیر در اسناد (ضد تقلب) به کار می رود.

مرکب های متغیر نوری باید به روش چاپ فلکسو یا گراور یا اسکرین چاپ شود. آن ها باید به شکل نمونه های بزرگ یا حروف درشت شوند، زیرا که طرح های کوچک پیچیده خیلی مشکل چاپ می شوند و کمتر جلوه نوری متغیر دارند.

اندازه ذرات مرکب های متغیر نوری تقریباً در حدود 6 میکرومتر است و با بعضی از ذرات تا 15 میکرومتر همراه هستند؛ بنابراین برای چاپ فلکسو آنیلوکس 140 خط در اینچ با عمق 30 میکرون بسیار ایده آل است. مشابه اندازه همین حفره ها برای چاپ گراور موردنیاز است. حفره های ظریف تر و کوچک تر جلوه انعکاسی کمتری ظاهر خواهند داشت.

در چاپ اسکرین قطر حفره های توری باید بزرگ تر از 15 میکرون باشند. برای رسیدن به جلوه بالاتر پس از چاپ باید روی سطح چاپ شده پوشش ورنی یا لمینت (سلفون) انجام داد. اگر مرکب چاپ شده زیرپوشش لامینه یا وارنیش قرار گیرد جلوه قابل دید وارنیش به خاطر اندیس شکست نوری وارنیش 90 درصد کاهش داده می شود.

از آنجا که جعل اسناد به صورت یک مسئله روزافزون درآمده است، نیاز مبرمی به تشخیص چاپ اصلی از کپی هوشمند و تقلبی وجود دارد. یکی از راه ها آن است که کار چاپی دارای علائمی نامریی در مرکب باشد که فقط از راه داشتن دانش لازم، تشخیص و امکان پذیر شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>