اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

ایم یدیا، یک مرکب الکترونیکی است که به وسیله شرکت مرکب «E» آمریکا بر اساس کار تحقیقی انستیتوی فناوری ماساچوست اختراع شده است. این مرکب مانند یک مرکب معمولی در قوطی است که وقتی چاپ می شود و فیلم چاپی تحت اثر بار الکتریکی قرار می گیرد، رنگ آن عوض می شود؛ بنابراین متن یا تصویر قابل رؤیت می تواند به وسیله ی تغییرات بار الکتریکی تغییر کند.

مواد معلق در یک مرکب الکترونیکی عبارت از میلیون ها ذره میکرونی پوشش داده شده که تقریباً عرض آن ها به اندازه ی 100 میلی میکرون است. در یک اینچ مربع به صورت میانگین یک صد هزار میکروکپسول قرار دارد. داخل هر کپسول مخلوطی از چیپس رنگ دانه و جوهر رنگ است. این چیپس های رنگ دانه ای با بار الکتریکی واکنش انجام می دهند.

وقتی بار الکتریکی به کار برده می شود، رنگ مرکب عوض می شود. مرکب از ذرات حبابی خیلی کوچک جوهر تیره رنگ ساخته شده است که در آن ذرات سبک رنگی به صورت معلق قرار می گیرند. وقتی حباب ها در کپسول پلاستیکی قرار می گیرند و روی سطوح و مواد هادی چاپ می شوند، الکتریسیته می تواند به روش معین و به طور ویژه به کار برده شود.

بعضی روشن و بعضی تاریک و تیره به نظر می آیند و تصویر ایجاد می شود. ذرات روشن رنگی دارای طبیعت بار الکتریکی هستند. آن ها یا به بالای میکروکپسول قابل رؤیت رانده می شوند و به صورت حباب های روشن رؤیت می شوند و یا به وسیله ی سطح چاپی جذب می شوند. وقتی که بار الکتریکی قطع می شود به شکل حباب های تاریک رؤیت می شوند.

طبق نظر شرکت مرکب الکترونیک آمریکا، می توان این مرکب ها را روی سطوح کاغذی پلاستیکی به روش اسکرین چاپ کرد. وقتی مرکب الکترونیکی چاپ می شود دارا ی هیچ گونه تصویری نیست و ابداً چیزی را بیان نمی کند، بدین معنی که سفید است. تصاویر و مطالب وقتی آشکار می شوند که الکتریسیته به صورت انتخابی برای میکروکپسول ها به کار برده شود.

به هنگام ساخت، میکروکپسول ها در یک مایع حامل، مانند وارنیش که در مرکب های سنتی کاربرد دارند، به صورت معلق در می آیند. بدین خاطر روی هر سطحی می نشینند، همان گونه که مرکب های متداول را می شود به کار برد. این بایندرها هستند که موجب پیوستن مرکب به سطوح چاپی زیر چاپ می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>