اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آنیلوکس

سطح نورد آنیلوکس و جایی که در آن مرکب با پلیت تماس پیدا می کند، از مهم ترین نقاط تعیین کیفیت چاپ و حتی سرعت کار در جریان کاری است. نورد آنیلوکس مهم ترین پارامتر برای تعیین مقدار مرکبی است که به روی بستر چاپ منتقل می شود و از این جهت می توان ان را قلب چاپ فلکسو نامید.

با پلیت های پلیمری امروزی، چاپ فلکسوی امروزی هم در نهایت با نوع نوردهای آنیلوکس آن از هم تفکیک می شوند و مشتریان هم به همین ترتیب به دنبال بهترین نوع آنیلوکس مناسب برای کار خود هستند. ساده ترین شکل حکاکی نورد آنیلوکس در زاویه 90 درجه است. این سلول های هرمی شکل دور تا دور نورد آنیلوکس در یک ردیف در کنار همدیگر قرار می گیرند.

بعد از تمام شدن حکاکی، ردیف اول از سلول ها به ترتیب حکاکی ردیف های دیگر آغاز می شود که نتیجه این حکاکی منظم و دقیق، سلول هایی هستند که با محور نورد آنیلوکس زاویه 90 درجه را ایجاد می کنند. بعد از مدتی مشخص شد که سلول های 45 درجه که با محور سیلندر زاویه 45 درجه را تشکیل می دهند، در مقایسه با سلول های 90 درجه کیفیت چاپ قابل قبول تری را از خود ارائه می دهند.

سلول های دیگر، سلول های 60 درجه هستند که به شکل شش ضلعی بوده و با محور آنیلوکس زاویه 60 درجه ایجاد می کنند. سلول های 30 درجه با محور نورد آنیلوکس زاویه 30 درجه را می سازند. همه این زوایا از نظر هندسی به گونه ای هستند که بدون هیچ فاصله در کنار هم قرار می گیرند.به دلایل مکانیکی (در هنگام کنده کاری) و دلایل چاپی (نحوه انتقال مرکب) توصیه می شود که از زوایای 90 و 30 درجه کمتر استفاده شود و بهتر است به جای آنها از زوایای 60 و 45 درجه استفاده شود.

استفاده از سلول های 60 درجه به سلول های 45 درجه ارجحیت دارد، زیرا سلول های شش ضلعی قدرت انتقال مرکب بالاتری را دارند. به بیان دیگر در یک ناحیه مشابه روی نورد آنیلوکس دارای سلول های 45 درجه و همان ناحیه روی نورد آنیلوکس دارای سلول های 60 درجه، تراکم سلول های 60 درجه نسبت به 45 درجه 12 درصد بیشتر است، به همین علت سلول های 60 درجه مرکب را بهتر و یک دست تر از بقیه زوایا انتقال می دهند.

زمانی بود که آنیلوکس با سلول های 60 درجه ای هگزاگونال، برای بیشتر کارهای چاپی آنیلوکس مناسب و استانداردی بود که البته هنوز هم جز قابل اعتماد ترین و با ثبات ترین آنیلوکس های موجود است ولی با پیشرفت روزافزون فناوری، نوردهای آنیلوکس هم دچار تغییراتی شدند و انواع قدیمی تر کم کم کارایی خود را از دست می دهند.

هنوز هم از نوردهای آنیلوکس با سلول های شش ضلعی 60 درجه ای برای خیلی از کارهای چاپی فلکسو استفاده می شود. در این نوع نوردها در یک اینچ تعداد استانداردی از این سلول ها در کنار هم قرار می گیرد و از این رو می توان Lpi بیشتر و عمق سلولی کمتر را به وجود آورد.مرکب در سلول های 60 درجه در مقایسه با حفره های 30 درجه در هنگام چرخش نورد آنیلوکس در چاپ از سلولی به سلول دیگر منتقل نمی شود. چرا که در آنیلوکس 60 درجه محور اصلی سلول ها به صورت افقی در کنار هم قرار نگرفته است.

چاپ فلکسو از جمله فناوری های سازگار و کم دردسر چاپی است؛ به خاطر همین حتی استفاده از آنیلوکس اشتباه در ماشین ممکن است در بسیاری از مواقع دردسر زیادی را برای چاپخانه ها ایجاد نکند. ولی برای دستیابی به بالاترین کیفیت بازار که بزرگ ترین خواسته ی مشتری ست، نمیت وان از انتخاب درست آنیلوکس چشم پوشی کرد. انتخاب آنیلوکس مناسب با کار همچنین موجب پایین آمدن هزینه های نگه داری، بالا بردن سرعت چاپ و در نهایت ماندن در دنیای رقابتی امروز می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>