اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب

روش چاپ سیلک اسکرین پایه ی آب برای حفظ محیط زیست به وجود آمده است. این مورد توسط کانون های حفظ محیط زیست پشتیبانی و تقویت می شود. تقاضای زیاد برای مرکب های بدون بو یا کم بو و سالم تر که از نظر محیط زیست قابل قبول باشد، افزایش پیدا کرده است. مرکب های پایه حلال حذف یا حداقل، مواد فرار عالی در آن ها کاهش یافته تا موجب حذف سیستم تهویه ی هوا در محیط های کاری شده و مانع ورود حلال های مضر به جو شود.

مرکب پایه آب درمان UV و مرکب پایه آب جوهر افشان (که به روش خروج حلال از سطح چاپ خشک می شوند) ازجمله این مرکب ها هستند. حسن مرکب های پایه آب درمان یو وی، خشک شدن (پلیمریزاسیون) به روش تابش اشعه UV است. همچنین خروج آب تا مقدار 40 درصد از فرمول موجب کاهش وزن فیلم در چاپ شده و در نتیجه میزان رنگ تقویت و افزایش پیدا می کند. ضمناً مرکب به وسیله ی آب نیز امکان شل شدن را دارد. در این نوع مرکب آنچه مهم است سرمایه گذاری برای دستگاه های درمان یو وی است.

برای سیستم خشک کن چاپ جوهرافشان هیچ گونه سرمایه گذاری نیاز نیست. وجود بسیار کم از حلال های آلی در این مرکب ها منجر به کاهش بو و خشک شدن سریع می شود، ضمن این که نیاز به سرمایه گذاری برای خشک کن بعد از چاپ هم نیست. حلالیت رزین در مرکب پایه آب به علت وجود آمین ها در محیط بوده که موجب بوی کم مرکب می شود.

این مواد آتش زا نیستند حتی با وجود حلال کم الی باز هم از نظر آتش سوزی کاملاً بی خطر هستند. در حال حاضر این نوع مرکب ها بهبود یافته اند که حتی در کاغذهای جذبی نیز موجب تقویت قدرت رنگی می شوند. درخشندگی و براقیت روی کاغذهای مقوایی که قیمت پایین تری دارند ایده آل است. کشش سطحی مرکب های پایه آب خیلی بالا است بنابراین کشش کمی برای پخش روی سطح کاغذ و مقوا داشته و همچنین نفوذ کمی دارند. این مرکب ها باعث چاپ واضح تر می شوند (ترام ها تقریباً بدون تغییر انتقال پیدا کرده و وجود شفافیت تصویر و خطوط بسیار واضح می شوند).

این مرکب ها با استفاده از توری هایی با مش های بسیار ریز موجب افزایش شمارگان چاپ می شوند. علی رغم وزن پایین فیلم انتقالی پوشش مرکب بسیار عالی است؛ بنابراین اوراق و مقواهای چاپ شده کمتر مرکبی شده و به آسانی همپوشانی یا تداخل رنگ ها محو و ناپدید می شوند. تمایل کمی برای نگهداری حلال (آب) نسبت به مرکب های رایج وجود دارد و نیاز نیست که مرکب همه ی آب را از دست بدهد. با این که مرکب های پایه حلالی اگر درست و کامل خشک نشده باشند، معمولاً باعث ایجاد بو می شوند.

علی رغم این منافع، مشکلاتی نیز هست که باید به آن ها اشاره شود. البته برخی از مشکلات در مرکب های پایه آب ذاتی هستند، برخی از چاپخانه ها از نظر نگهداری و تمیزی محیط کار، نسبت به مرکب های حلالی در مقایسه با مرکب های پایه آب بسیار حساس هستند.

بیشتر مصارف مرکب های پایه آب برای چاپ کاغذ و مقوا است اما کاغذ به علت وجود آب مچاله می شود. این مسئله روی کاغذهای سبک و کم وزن قابل رؤیت است که می توان با مصرف کم فیلم مرکب آن را کاهش داد. از آنجا که بیشتر مرکب ها دارای کمی آب و حلال هستند، بنابراین به یک سیستم مقاوم دو حلاله نیاز است. شابلون تهیه شده از توری باید نسبت به ماده حلال مقاوم باشد. مش های خیلی ظریف و ریز تقریباً بین 34-120 تا 34-140 برای سطوح صاف و 34-140 تا 34-150 برای سطوح گرد و سیلندری کاربرد دارند.

این مورد میزان قشر منتقل شده را کم کرده، در نتیجه کیفیت چاپ را بهبود می بخشد همچنین کاربرد انرژی برای خشک شدن را کم کرده و سرعت چاپ را بالا می برد. اسکوییجی باید شرایط خوبی داشته باشد تا در اثر جذب حلال نرم کننده به همان مقاومت قبلی باقی بماند. تولیدکنندگان از مصرف کنندگان انتظار دارند با مرکب های مختلف به صورت های مختلف برخورد و رفتار شود. تولیدکنندگان توصیه می کنند که وقتی کار تمام می شود یا به هر دلیلی توقف پیدا می کند باید شابلون را با آب روان شستشو داده و تمیز کرد.

بعضی از مرکب ها با آب تنها از روی شابلون شسته و برداشته می شوند و برخی دیگر ابتدا باید با فعال کننده ها که به صورت پاشیدن انجام می گیرد آماده شده و سپس با آب شست وشو شوند. بعضی مرکب ها روی شابلون کاملاً خشک می شوند که دیگر قابل شستشو با آب نیستند و در این صورت باید حلال آن را مشخص کرد و با حلال خاص آن مرکب خشک شده را از بین برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>