اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فلکسو


پله اول: ارتقای مواد اولیه

مواد اولیه در هر صنعتی یک پای اصلی را شکل می دهد که بسته بندی نیز از آن مستثنی نیست. در حال حاضر بخشی از مواد مصرفی چاپ فلکسو و گراور در ایران تولید و بخشی هم وارد کشور می شود.یکی از مواد مصرفی این صنعت بشمار می آیند. ایران در ساخت پلی استر هنوز به خودکفایی نرسیده است و آن را از کشورهایی چون چین، تایوان و کره وارد می کند. در سال های اخیر شاهد ساخت فیلم BOPP و CPP در کشور بوده ایم. در حال حاضر به طور عمده تولید BOPP توسط پوشینه چاپ و پلات و تولید فیلم CPP توسط پلاستیک ماشین الوان فراهم آمده است.

هم اکنون حجم وسیعی از بسته بندی ها با فیلم ها و لفاف ها انجام می شود و بازار به سمت استفاده از فیلم های چندلایه پیش می رود. نکته حائز اهمیت در استفاده از فیلم های بسته بندی، رعایت بهداشت درزمینه ی بسته بندی مواد غذایی است. فیلم ها بایستی خاصیت حفظ و نگهداری محصول را داشته و آن را سالم به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

مرکب هم یکی دیگر از نیازهای چاپ بسته بندی است. هم اکنون در ایران تمامی اجزا مرکب وارد و در کشور ساخته می شوند. البته در بازار کنونی مرکب هم از نوع خارجی و هم ساخت ایران موجود است که از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی باهم ندارند و هستند مرکب سازانی که با استانداردهای جهانی پیش می روند. از حق نگذریم باید به این نکته اشاره کرد که مشکل بعضی از مرکب های ایرانی، عدم کیفیت یکنواخت در آن است.

پله دوم: به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات جدید

ماشین آلات یکی از مهم ترین نیازهای هر صنعت تولیدی است. بیشتر ماشین آلات چاپ بسته بندی خارجی است و از کشورهای آلمان، ایتالیا و کره وارد می شود. به تازگی هم این صنعت کار با ماشین های چینی را تجربه می کند. ماشین های چینی در گذشته کیفیت پایینی داشتند اما ماشین های جدید چینی در کنار قیمت پایین، کیفیت خوبی ارائه می دهند. ماشین های کره ای هم در این صنعت مورداستفاده قرار می گیرد که همان کیفیت رقبای خارجی خود را با قیمت بسیار کمتر، ارائه می دهد.

در حال حاضر ماشین های چاپ فلکسو در دو نوع استک و سیلندر مرکزی در ایران موجود است. ضرورت وجود سیستم سیلندر مرکزی در ایران موجود است. ضرورت وجود سیستم سیلندر مرکزی زمانی حس می شود که بنای کار چاپ روی فیلم های کششی مثل پلی اتیلن باشد. این فیلم ها برای جلوگیری از تغییر در ابعاد، نیاز به سیستم سیلندر مرکزی دارند تا رنگ ها را منطبق بر هم چاپ کنند. کارهای چاپی فلکسو ازلحاظ کیفی بعد از چاپ گراور قرار می گیرند، اما می توان گفت که ماشین های پیشرفته اروپایی فلکسو می توانند کارهایی با مرغوبیت چاپ گراور، ارائه دهند.

پله سوم: کسب دانش فنی و تخصص

برای گرفتن بهترین جواب از تجهیزات موجود، به دانش استفاده از آن نیاز است. نیروی انسانی که هم اکنون در این صنعت فعالیت دارد تا حد زیادی جوابگوی نیازهاست. برای پی بردن به کارآمدی این افراد کافی است کیفیت کارهای چاپ شده مورد بررسی قرار گیرد. دانشی که هم اکنون در صنعت بسته بندی وجود دارد حاصل یک عمر تلاش و تجربه دست اندرکاران آن است و تا به امروز همین علم تجربی این صنعت را سر پا نگه داشته است. ولی بهر حال با پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا نیاز به کسانی که علم این فن را دارند بیش ازپیش احساس می شود.

پله چهارم: سرمایه گذاری بیشتر به منظور پیشرفت

در حال حاضر چاپخانه های زیادی درزمینه ی چاپ بسته بندی فعالیت دارند و میزان سرمایه گذاری روی این صنعت تا حد زیادی افزایش یافته است. سرمایه گذاری هایی که روی ماشین آلات چاپ فلکسو و گراور انجام می گیرد، قابل قیاس با ماشین های چاپ افست نیست و حتی می توان گفت که سرمایه گذاری روی این صنعت به نوعی سرمایه گذاری بزرگ خوانده می شود. در چاپ بسته بندی هنوز شاهد سرمایه گذار خارجی نبوده ایم و بیشتر افرادی که خطوط تولیدی جدیدی راه اندازی می کنند با هزینه شخصی اقدام به این کار می کنند.

پله پنجم: ورود به بازارهای خارجی

در رابطه با محصولات چاپی کشور باید گفت که کارهای چاپی این صنعت اکنون در وضعیت مطلوبی است و صنعت بسته بندی ایران به خوبی از عهده این کار برمی آید. البته باید گفت که صادرات فقط به کیفیت محصول نهایی ختم نمی شود و مسائلی چون قیمت تمام شده، تعهدات متقابل و … نیز در یک رابطه مطرح است.

هم اکنون تنها مشکل صادرات ما عدم وجود بازاریابی درست و بازاریاب مجرب است. باید شرکت هایی در سطح جهانی حضورداشته باشند تا عمل بازاریابی محصولات را به طور اختصاصی انجام دهند. جدای از وجود واحدهایی برای شناساندن محصولات به کشورهای دیگر باید امکانات موردنیاز و پیش زمینه صادرات فراهم شود. یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه صادرات و بخش بسته بندی مواد غذایی، عدم رعایت بهداشت در تمامی واحدهای چاپی است. در ایران تنها شاهد معدود واحدهایی هستیم که مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>