اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی

فیلم های بسته بندی جدید با ساختارهای نوین شامل لایه هایی می شوند که نه تنها خواص نفوذناپذیری آنها بهینه شده، بلکه دوام و سختی آنها نیز افزایش پیدا کرده و به خوبی درزبندی می شوند. از سوی دیگر فیلم های جدید شکل و ظاهر بسته بندی نهایی را زیبا می کنند.ترکیب و ضخامت لایه های Barrier که تعداد آنها به 9 عدد نیز می رسد و خود می توانند دارای یک لایه خارجی محافظتی باشند، به گونه ای است که مقاومت بسته بندی در مقابل دما را افزایش داده و از ضریب اصطکاک پایین (cof) برخوردارند. در عین حال این لایه ها شفافند و از قابلیت چاپ پذیری خوبی برخوردارند.

لایه خارجی می تواند از مواد مختلف از جمله BOPP، OPET و یا BON ساخته شده باشد.لایه محافظتی خارجی، بسته بندی را در مقابل رطوبت، اکسیژن و بو محافظت کرده و در مقابل مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهد، در عین حال پیوند بین لایه های Barrier را مستحکم می کند.

مواد تشکیل دهنده لایه های Barrier رایج به طور معمول شامل دی اکسید سیلیکون (Sio)، دی کلرید پلی وینیلیدین (PVdc) و الکل وینیل اتیلن (EVOH) می شود. این الکل که نوعی رزین کوپلیمر محافظتی است هر روزه کاربردهای بیشتری در صنعت بسته بندی فیلمی پیدا می کند. زیرا میزان نفوذناپذیری آن در مقابل انواع گازها بسیار بالاست و در مقابل بو و مزه مقاومتی عالی دارد. این فیلم را به راحتی می توان با انواع تجهیزات کواکستروژن تولید کرد.

لایه ای که به خوبی درزبندی می شود مانع نفوذ گاز از طریق درزهای فیلم بسته بندی می شود. به طور معمول این لایه ها را داخل یک ساختار فیلم بسته بندی قرار می دهند. ماده تشکیل دهنده آن بیشتر LDPE (پلی اتیلن با دنسیته پایین)، ULDPE (پلی اتیلن فوق خطی با دنسیته پایین)، LLDPE (پلی اتیلن خطی با دنسیته پایین) و یا EVA (استات وینیل) است.

بسته بندی انعطاف پذیر و فیلم انعطاف پذیر به طور معمول بر اساس نیازهای مشتریان طراحی و تولید می شوند. کاوش، ابداع و پویایی مشخصه های بارز این بخش از صنعت بسته بندی هستند. در حال حاضر استفاده از گاز اتیلن در صنعت تولید فیلم مورد توجه و اقبال دست اندرکاران این صنعت قرار گرفته است. این گاز پس از پلی مریزه شدن به رزین پلی اتیلن تبدیل شده و سپس با استفاده از اکستروژن به PE تبدیل می شود. با این حال از لحاظ ساختاری این ماده فاقد سفتی و مقاومت کافی برای بسیاری از کاربردهای بسته بندی فیلمی است.

با این که فیلم های PE و PP هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند ترکیب آنها با یکدیگر گستره کاربردهای آنها را افزایش می دهد. اگر عامل قیمت کنار گذاشته شود آنگاه فیلمی از نوع PP که از شفافیت و استحکام بالایی در دمای اتاق برخوردار است، می تواند گزینه مناسبی برای کاربردهای لامینیت و کواکستروژن باشد. تکامل توسعه مواد فیلمی مرهون یک همکاری همه جانبه بین کسانی که فرمول ساخت این مواد را کشف می کنند و تولیدکنندگان نهایی فیلم ها است.

تعیین خواص چاپ پذیری و تبدیل پذیری فیلم ها روی انواع ماشین ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال رنگ می فروشد، مصرف کننده را به سوی خود جذب می کند و بر تصمیم گیری خریدار تأثیر می گذارد.در شروع برای این که مرکب به خوبی به فیلم بچسبد و از روی آن جدا نشود، فیلم و مرکب باید تنش های سطحی سازگار با یکدیگر داشته باشند.

(surface tension) یعنی سطح انرژی که با استفاده از آنها مولکول ها به یکدیگر چنگ می زنند. از آنجایی که فیلم به طور ذاتی ماده ای بدون پرز است، باید الکتریسیته ساکن آن از بین برود. برای این کار از فرآیند جرقه زنی استفاده کرده و یا آن را در معرض شعله مشعل (flame treatment) قرار می دهند.چاپ برخی از رنگ ها مثل مرکب سفید مات که به عنوان پس زمینه رنگ دیگری استفاده می شود، می تواند مشکل ساز باشد. در مورد چاپ فلکسو لفاف های نان، خاصیت پخش نور مرکب های مات می تواند تا حد زیادی شکل و رنگ بسته بندی نهایی را تحت تأثیر قرار دهد.

ولی تنها رنگ و کیفیت طرح ها نیستند که می توانند به شکل و ظاهر بسته بندی فیلمی آسیب برسانند. تلاش برای تولید یک بسته بندی با کیفیت می تواند توسط ذراتی که در هوا معلق اند به هدر رود. این ذرات به راحتی روی رول فیلمی که به سرعت در حال حرکت است، می نشینند و آن را آلوده می کنند. در فرآیندهای چاپی مثل فلکسو، ذراتی که روی رول نشسته اند وارد یونیت چاپ می شوند و نوردهای چاپ و دیگر ابزار داخلی ماشین را آلوده می کنند. این آلودگی به صورت خال روی کار نهایی چاپ شده به چشم می آید و چاپ را از کیفیت می اندازد.

منابع زیادی برای ایجاد آلودگی وجود دارد، با این حال با وجود این که عدم یکپارچگی، یکدست نبودن کار چاپی و کیفیت نازل چاپ ریشه در تجهیزات چاپی دارد، آلودگی توسط ذرات معلق هنگامی که رول روی ماشین سوار می شود رخ می دهد. به عنوان مثال چرخه تولید مواد فیلمی به خودی خود باعث ایجاد آلودگی می شود.

لکه های گریس که از بلبرینگ ها نشت می کند، خاک و غبار معلق و الیاف لباس اپراتور، پوسته های رنگ، آلودگی هایی که در طول زمان در ماشین انباشته شده، همه و همه کیفیت فیلم نهایی را تحت تأثیر قرار می دهند.عملیاتی چون برش رول به رول نیز می تواند فیلم را تا حد زیادی آلوده کند. زیرا ذرات به وجود آمده در طول فرآیند برش در هوا معلق شده و دوباره روی فیلم می نشینند. نحوه ای که رول جابه جا شده و انبار شده و یا حمل می شود نیز می تواند باعث آلودگی رول شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>