اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ

سال ها است چاپکاران در ماشین های چاپ فلکسو خود، از فرآیندهای چاپی دیگر نیز استفاده می کنند و با استفاده از ماشین های چاپ ترکیبی سعی در پیشبرد کار خود دارند. این روند به ویژه در ماشین های چاپ رول باریک برای تولید لیبل بیشتر به چشم می خورد. امروزه استفاده از یونیت سیلک اسکرین در ماشین های چاپ فلکسو رول کم عرض امری عادی است.بیشتر چاپکاران از یونیت اسکرین برای انتقال لایه های ضخیم مرکب روی کار به ویژه رنگ سفید استفاده می کنند. تا از این طریق مرکب حالت برجسته به خود بگیرد. امروزه سازندگان ماشین آلات رول کم عرض یونیت های افست و برخی مواقع گراور نیز به ماشین های فلکسو خود اضافه می کنند.

پرسش اینجاست، چرا باید فرآیندهای چاپی دیگر را به یک ماشین چاپ فلکسو اضافه کرد؟ جواب این پرسش بر اساس نوع کار چاپی و نیازهای مشتریان ارائه می شود. چاپکاران فلکسو باید از خود بپرسند به چه کیفیتی نیاز است؟ از چه سطح چاپ پذیری استفاده می شود؟ (فیلم شفاف، لیبل پشت چسبدار، شرینک روده ای و …) مشتری من چقدر حاضر است پول بابت کار خود پرداخت کند؟ بقیه مواردی که باید در نظر گرفته شود تیراژ، تعداد و تعدد سفارشات، پرسش های دیگری که پاسخ آنها می تواند استفاده از ماشین های چاپ ترکیبی را توجیه پذیر کرده یا رد کند.

از فرآیند افست هنگامی در ماشین چاپ فلکسو استفاده می شود که به کیفیت چاپ رنگی بسیار بالا نیاز باشد مثل نوانس های رنگی ظریف (Vignettes) و یا نوع سطح چاپ پذیری که برای چاپ لیبل روی برخی از نوشیدنی ها استفاده می شود.چاپ روی این سطوح معمولا تنها توسط فشار لاستیک سیستم افست امکان پذیر است. به تازگی بحث و جدل در مورد تکنولوژی افست و پتانسیل آن برای چاپ لیبل و بسته بندی شدت پیدا کرده است. این روند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

علت آن هم پیشرفت هایی است که در زمینه ارائه ماشین های بدون شفت به دست آمده است. ظهور این تکنولوژی امکان استفاده همزمان از چند فرآیند چاپی را در یک ماشین فراهم آورده است، زیرا می تواند در حالی که افست با دیگر سیستم های چاپی ترکیب شده کشش رول را حفظ کرده و رجیستر کار را به خوبی تنظیم کند.

از سوی دیگر تغییر کار در افست کم هزینه تر است و ماشین های فلکسو پیشرفته امروزه هزینه ای برابر با ماشین رول افست به چاپکار تحمیل می کند. مزایا و کاستی های هر یک از فرآیندهای چاپی فراوانند. با این حال برخی از آنها اهمیت بیشتری دارند.هزینه استفاده از یونیت اسکرین روتاری در ماشین هایی که از موتورهای خودتنظیم استفاده می کنند، چندان بالا نیست. به عنوان مثال یک ماشین چاپ لیبل 9 یا 10 رنگ با عرض رول 16 اینچ را در نظر بگیرید.

قیمت این ماشین اگر تنها از سیستم فلکسو یووی در آن استفاده شده باشد حدود یک میلیون دلار است. اگر یک یونیت اسکرین مجهز به موتور خودتنظیم به این ماشین اضافه کنیم، قیمت ماشین 6 تا 7 درصد افزایش پیدا می کند. اگر ماشین مدولار بوده و به راحتی بتوان یونیت اسکرین را جایگزین یکی از یونیت های فلکسو کرد، افزایش قیمت یعنی 5 تا 6 درصد خواهد بود.

این تفاوت به خاطر این است که ماشین دارای یونیت خشک کن یووی است و برای خشک کردن مرکب سیلک اسکرین از همین یونیت استفاده خواهد شد. این ارقام شامل هزینه های ساخت شابلون و پیش از چاپ سیلک اسکرین نمی شود. امروزه سازندگان ماشین های چاپ لیبل، نیز یونیت اسکرین روتاری یووی را به عنوان بخشی جداناپذیر از ماشین فلکسو یووی خود عرضه می کنند. در چنین ماشینی همه یونیت های فلکسو می تواند چاپ اسکرین نیز ارائه دهد. این امر هزینه اضافه کردن دو یا سه یونیت اسکرین روتاری به ماشین فلکسو را تا حد زیادی کاهش می دهد.

حالا یک ماشین 8 رنگ فلکسو یووی را در نظر بگیرید که هر 8 یونیت فلکسو آن قابلیت چاپ اسکرین نیز داشته باشد. قیمت چنین ماشینی 10 درصد بیشتر از یک ماشینی است که تنها می تواند چاپ فلکسو انجام دهد. تغییر وضعیت از فلکسو به اسکرین و بالعکس در چنین ماشین هایی دست کم 5 دقیقه برای هر یونیت زمان می برد.

این زمان شامل تعویض سیلندر چاپ، جاگذاری اسکوییچی، پمپ مرکب و متعلقات دیگر است. چاپکاران لیبل امروزه برای هر چه سریع تر انجام شدن این تغییر و تبدیل تلاش می کنند. هزینه های مربوط به اضافه کردن یونیت های افست به فلکسو طی سال های اخیر کاهش یافته است. با این حال سازندگان ماشین های چاپ فلکسو به دلیل افزایش نرخ یورو در مقابل دلار، قیمت ماشین های چاپ ترکیبی خود را افزایش دادند. این ماشین ها علاوه بر یونیت افست دارای یونیت های اسکرین، طلاکوب، گراور و هر آنچه در تخیل شما می گنجد می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>