اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیبیل

لیبل های قالبی در حقیقت یک شیوه پیش تزئین (pre-decorating) ظروف است که به شیوه تزریقی، بادی یا ترموفورم قالب گیری و ساخته می شود. این شیوه ابتدا در دهه هفتاد در اروپا و سپس در آمریکا به کار گرفته شد. منظور از پیش تزئین یعنی نصب لیبل روی ظرف قبل از اینکه محتوای ظرف درون آن ریخته شود.

لیبل های قالبی برای تولیدات پلاستیکی که مصارف غیر بسته بندی دارند یک شیوه ی پرطرفدار بوده که در بسیاری از صنایع جایگزین لیبل های پشت چسب دار و انواع دیگر لیبل ها شده است.یکی از مواردی که لیبل های IML را از لیبل های عادی پشت چسب دار متمایز می کند پوشش (کوتینگ) چسب حرارتی است. که ضمن عملیات تکمیلی چاپ به پشت لیبل IML اضافه می شود. استفاده از لیبل های IML باعث می شود که کلیه مراحلی که برای چسباندن و نصب لیبل های عادی مورد نیاز است، حذف شود.

در فرآیند لیبل زنی قالبی، یک لیبل از درون خشاب جانبی وارد قالب شده و با استفاده از نیروی مکش، الکتروسیته ساکن یا دیگر راه های مناسب به طور ثابت مورد نظر قرار می گیرد. سپس قالب بسته شده و پلاستیک مذاب به صورت اکسترود یا تزریقی وارد قالب شده و ظرف مورد نظر قرار می گیرد. پلاستیک داغ لیبل را در بر گرفته و آن را جز لاینفک شئی مذاب می کند. تفاوت عمده بین لیبل های چسبی و لیبل های قالبی این است که لبیل های چسبی در حقیقت روی سطح ظرف پلاستیکی قرار می گیرد ولی لیبل های قالبی به بخشی از دیوار ظرف تبدیل می شود.

مزایای استفاده از لبیل های قالبی

  • هزینه کمتر؛
  • به هیچ عملیات و یا تجهیزات اضافی برای نصب لیبل احتیاج نیست؛
  • لیبل همزمان با تولید ظرف به آن اضافه می شود؛
  • سرعت تولید بسته بندی افزایش می یابد؛
  • کاهش هزینه انبارداری؛
  • بهبود ظاهر و افزایش جذابیت ظرف؛
  • مقاومت بهتر در مقابل لکه ها؛
  • افزایش مقاومت دیواره جانبی ظرف؛
  • افزایش مقاومت لیبل در مقابل فشار.

از لیبل های قالبی IML معمولاً برای تزئین بطری هایی که از پلی اتیلن با دنسیته بالا (HDPE)، پلی پروپیلن (PP)، PET و پی وی سی ساخته شده استفاده می شود. در بسیاری از اقلام پلاستیکی ازجمله اسباب بازی، قطعات یدکی خودرو از این نوع لیبل استفاده می شود. زیرا دوام آنها زیاد است و می تواند اطلاعات ضروری و حیاتی برای مدتها روی خود حفظ کند. علاوه بر این موارد در بسیاری از انواع بسته بندی برای شوینده ها، مواد بهداشتی، روغن موتور محصولات کشاورزی و تجهیزات خودرو از این نوع لیبل استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>