اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیبل

خواص فیزیکی و الکتریکی لیبل هایی که در روش الکترواستانیک مورد قرار می گیرند بسیار اهمیت دارد. سطح لیبلی که قرار است با محفظه قالب تماس پیدا کند باید کاملا عایق باشد تا بتواند بار الکتریکی را پذیرفته و آن را حفظ کند. هر چه مقاومت لیبل بالاتر باشد بهتر می تواند بار الکتریکی را حفظ کرده و آن را به سطح محفظه قالب فلزی منتقل نکند.

اگر الکترسیته در هنگامی که لیبل با قالب تماس پیدا می کند حفظ نشود نیروی چسبندگی از بین رفته و لیبل لیز می خورد و در جای خود قرار نمی گیرد. میزان مقاومت لیبل را می توان با تجهیزات مقاومت سنج اندازه گیری کرد.اگر از مرکب های رسانا و همچنین پوشش، یا لمینیت استفاده می شود، آن ها باید در پشت لیبل و طرف دیگر آن که با قالب در تماس نیست چاپ شوند یا قرار بگیرند. البته جنس و نوع لیبل تنها یکی از عواملی است که میزان چسبندگی لیبل به قالب را در طول قالب گیری تعیین می کند.

موارد دیگر ازجمله حرارت قالب گیری، سازگاری پلیمر با لیبل، مکان و موقعیت محفظه قالب و شدت جریان مواد مذاب در هنگام تزریق از دیگر مواردی هستند که در چسبندگی لیبل در طول فرآیند تزریق تأثیر دارند. به همین خاطر قبل از نصب و راه اندازه ی سیستم IML حتما باید از نظرات و توصیه های متخصصان این رشته بهره مند شد.

ماشین هایی که دارای طراحی ویژه هستند و به روزنه های مکش مجهزند می توانند لیبل را درون قالب در مکان و موقعیت مورد نظرثابت و بی حرکت نگاه دارند. چرخه فرآیند در این ماشین این گونه است.روبات لبیل را از کاست حاوی لیبل ها برمی دارد و آن را در مکان و موقعیت مناسب درون قالب قرار می دهد سپس نیروی مکش به کار افتاده و قالب بسته می شود. البته در این روش هزینه و نحوه کارکرد ماشین برای کاربردهای IMLرا باید در نظر گرفت.

هزینه ابزارکاری و ماشین کاری برای طراحی و ساخت روزنه های مکش درون قالب می تواند بسیار گران از آب در بیاید از سوی دیگر جنس لیبل باید آنقدر محکم باشد که بتواند نیروی مکش را تحمل کرده و به درون روزنه های مکش کشیده نشود. در غیر این صورت روی سطح ظرف پس از قالب ریزی برآمدگی هایی به شکل حباب (که به اصطلاحا جوش می گویند) ایجاد می شود. ازسوی دیگر نیروی مکش در قالب می توانند حرارت های متغیر و غیر منسجم ایجاد کرده وکارایی کل فرآیند را مختل سازد.

حتما باید اطمینان حاصل کرد که روبات حتی یک عدد لیبل را نیز از دست نمی دهد. زیرا تزریق پلاستیک درون قالب بدون لیبل باعث از کار افتادن کل فرآیند می شود. برداشتن قالب و تمیز کردن روزنه ها و گذرگاه های مکش نیز بسیار زمان بر و هزینه بر است.

برای پرهیز از چنین وضعیتی راه هایی برای هوشمندی سیستم مکش باید به کار گرفته شود تا در صورت عدم ورود لیبل به درون قالب بتوان از تزریق پلاستیک جلوگیری کرد. استفاده از روش مکش مزایایی نیز دارد. هنگامی که شکل محصول قالب گیری شده پیچیده است، یا لیبل باید به صورت طرح دار پرداخت شود، استفاده از سیستم مکش مقرون به صرفه و مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>