اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بسته بندی


UV روی UV

چاپ یک لایه ورنی یو وی روی مرکب یو وی حداکثر براقیت را به ما می دهد. نکته مهم انتخاب ماشینی است که تحویل دوتایی داشته باشد. بدین ترتیب یک لایه ورنی قبل از عبور از خشک کن یو وی وقت کافی دارد تا یک دست و طراز شود و براقیت بالایی را تامین کند. در انتخاب ماشین هایی که مرکب و ورنی یو وی را چاپ می کنند باید به خاطر داشت که چاپ مرکب معمولی با این دستگاه ها غیر ممکن است.

ورنی روی ورنی

هرگاه ورنی یو وی روی مرکب های معمولی خیس چاپ شود، مرکب، بخش زیادی از ورنی را به خود می کشد و جذب می کند و در نتیجه براقیت به طور قابل ملاحظه ای افت می کند. دستگاه های ورنی زنی دو مرحله ای برای این طراحی شده اند که ابتدا یک لایه ورنی پایه آبی روی مرکب افست زده شود تا بدین طریق منافذ لایه مرکب بسته شود و سپس لایه ورنی یو وی اعمال شود.

این ماشین ها برای هر مرحله از ورنی یک خشک کن مجزا دارند. (IR) برای ورنی پایه آبی و (UV) برای ورنی نهایی که اندازه و قیمت ماشین را افزایش می دهد. تنوع ورنی زنی با این روش بالاتر است و حتی می توان انواع روش های ورنی زنی مات و براق را انجام داد. بعضی از ماشین های با دو برج ورنی زنی، یک واحد اضافی چاپ فلکسو هم دارند که قبل از رنگ اول افست قرار می گیرد. این واحد فلکسو یک لایه زیر کار سفید پشت پوش را چاپ می کند.

ورنی UV روی مرکب هیبرید

ماشین های هیبرید برخلاف ماشین های یو وی، بهترین خصوصیات دو روش قبل را یکجا و با هم دارند. تنوع تولید با ماشین ها و مرکب های هیبرید مشابه روش دوم یعنی ورنی یو وی روی مرکب ورنی پایه آب است و برخلاف روش اول یعنی ورنی یووی روی مرکب یو وی محصولات چاپی متنوع تری را پاسخگوست. کار کردن با این ماشین ها برای ماشین چی آسان تر از کار کردن روی ماشین های ورنی یو وی روی مرکب یو وی است.

لذا این روش انتخاب بهتری برای تازه واردان به بازار ورنی زنی محسوب می شود. از طرف دیگر براقیتی که از چاپ ورنی های یو وی روی مرکب هیبرید به دست می آید به مراتب از دو لایه ورنی (آبی و یو وی) بالاتر است و در حد براقیت حاصل از ورنی های یو وی روی مرکب یووی است.

به همین اندازه زیبایی حاصل از تضاد ورنی مات و براق در این روش بسیار استثنایی است. ماشین های هیبرید تحت شرایط مناسبی می توانند با الکل بسیار کم یا بدون الکل کار کنند، که این امر آنها را از لحاظ زیست محیطی نیز از رقبای خود متمایز می سازد، زیرا از لحاظ زیست محیطی عواملی مانند تولید گاز ازن، لزوم استفاده از شوینده ها و پاک کننده های قوی و خورنده و بالاخره پراکنده شدن و گرد شدن مرکب یو وی همگی از نقاط ضعف مرکب یو وی محسوب می شوند.

همچنین مصرف بالای انرژی در ماشین های ورنی زنی پیوسته با دو برج ورنی زن نیز از نظر حفاظت از محیط زیست یک نکته منفی به حساب می آید. لازم به ذکر است که مرکب های هیبرید برخلاف مرکب های یو وی رشد نقطه زیادی ندارند و ویژگی های ترکیب رنگ آنها مشابه مرکب های معمولی افست است. به همین دلیل عملیات پیش از چاپ آنها برای متخصصان پیش از چاپ به مراتب آسان تر از مرکب های یووی می باشد.

شاید به جرات بتوان گفت که هیچ مرکبی وجود ندارد که برای تمام انواع سطوح چاپ شونده مناسب باشد. همچنین مرکب ها و ورنی هایی که با روش های متفاوت خشک می شوند، نمی توانند در پروسه چاپ و عملیات تکمیلی یکسان ترکیب شوند، مگر این که با هم و یا با سطوح چاپ شونده سازگار باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>