اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

مالئیک اسید در طبیعت به صورت فراوان یافت می شود و که از جمله مهم ترین منابع آن می توان به بسیاری از میوه ها و توت ها اشاره کرد. در بدن حیوانات نیز نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها و در تولید انرژی برای فرآیندهای سلولی بر عهده دارد.این اسید در حضور کاتالیست های رزین تبادل کاتیونی با اتانول واکنش استری شدن انجام می دهد و دی اتیل مالئات تولید می کند.

این ماده در حضور یون های سریک و برومید، به اسید فورماریک تبدیل می شود و با استایرن واکنش کوپلیمریزاسیون می دهد.ماده ی فوق یک واسط شیمیایی چند کاربردی است که در صنایع مختلف به عنوان جز سازنده عطر، تنظیم کننده pH در مواد آرایشی و بهداشتی و … استفاده می شود. همچنین در تولید رزین های مصنوعی، رنگ ها، کتان ها و ابریشم استفاده می شود.

این ماده در تولید بافر تری مالئات و بافر سدیم مالئات استفاده شده است. برای سنتز هیدروژن های آکریلامید/مالئیک اسید استفاده می شود. این ماده می تواند به عنوان ماده پیشرو برای تولید افزودنی مواد غذایی استفاده شود.این ماده، پوست و چشم را به شدت تحریک می کند و حتی منجر به آسیب به چشم می شود. تنفس بخارات این ترکیب موجب تحریک بینی، گلو و ریه ها می شود.

این ماده در بسیاری از صنایع نظیر داروسازی، غذایی، کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کاربردهایی در صنایع پلاستیک سازی و افزودنی های نفتی به منظور ماده ی اولیه ی مورد نیاز برای شتابگر چسبندگی نایلون از این ماده دیده شده است.از جمله مهم ترین کاربرد های مالئیک اسید در صنعت می توان به استفاده ی گسترده از آن در تبدیل به فوماریک اسید اشاره کرد.

در صنعت کشاورزی از این ترکیب آلی به صورت مخلوط با آب برای حشره کشی استفاده می شود. اسید مالئیک از جمله ترکیبات اساسی آفت کش هایی نظیر لینورون است. استفاده از این ماده به علت خاصیت آنتی باکتریال و انگل زدایی در صنایع گاوداری و مرغ داری رواج بسیاری دارد.این اسید معمولا در جینسینگ، برگ های تنباکو، آلبالو، کاکائو و ذرت یافت می شود. یکی از منابع اصلی آن را سیب های نارس هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>