اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه چاپ

برای حرکت و جابه جایی کرییج و عقب و جلو بردن مدیا استفاده می شود. موتور مدل های مختلف دارد و بر اساس مدل و درایوری که روی آن نصب می شود سرعت و قدرت متفاوتی دارند. چرخ دنده موتور برای کارکرد بهتر باید گریس کاری و روغن کاری شود. اما باید توجه داشت و مراقب بود که به هیچ وجه، روغن یا گریس وارد موتور نشود. زیرا این اتفاق باعث خرابی موتور خواهد شد.

معمولا دستگاههای چاپ بنر و سابلیمیشن دو موتور اصلی دارند که اصطلاحا موتور X و Y نامیده می‌شوند که یکی مسئولیت حرکت دادن کریج را بر عهده دارد و دیگری مسئول به جلو حرکت دادن مدیای مورد چاپ می‌باشد.

موتورها در دو دست کلی موتور سروو و موتور استپ دسته بندی می‌شوند که دقت موتور سروو بسیار بالاتر است. موتور های یسروو برای فرمان گرفتن از یک سروو درایور کمک می‌گیرند که سروو درایور می تواند قطعه جداگانه ای باشد و یا در برخی انواع موتور سروو، درایور روی خود موتور سوار شده است.

فولی

قطعه ای است که روی موتور بسته می شود و براساس آن، کد تسمه مشخص می شود. تسمه روی فولی و چرخ دنده مقابلش بسته می شود. فولی ها معمولا از جنس برنج ( به رنگ طلائی) و آلومینومی ( رنگ نقره ای) ساخته می‌شوند.در تعویض فولی باید به قطر آن و تعداد دنده های آن دقت کرد در غیر اینصورت میزان حرکت بهم میریزد.

تسمه

برای انتقال انرژی موتور به فولی استفاده می شود. تسمه ها سایزها و شماره های مختلف دارند. شماره تسمه معمولا همان طول تسمه ضربدر سانتیمتر است. تسمه ها نسبت به کاربردشان عرض های مختلفی دارند. تسمه جنس محکمی دارد و داخل آن یک سری رشته سیم وجود دارد که به راحتی پاره نشود و کش نیاید.

در دستگاه چاپ بنر غیر از تسمه موتور، یک تسمه بلند هم وجود دارد که کرییج را به حرکت در می آورد. این تسمه خیلی پهن، محکم و بزرگ تر از تسمه موتور است.معروفترین و با کیفیت تسمه های مورد استفاده در دستگاههای چاپ صنعتی برندهای Megadayne و Elatech می‌باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>