اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نوار اپتیکال

یک نوار شیشه ای ( طلقی) باریک است که سرتاسر مسیر کرییج بسته می شود و دارای نقسه هایی هست که محل قرار گیری کریج توسط سنسور اپتیکال از روی آن خوانده می شود. در هنگام حرکت کرییج مختصات خودش را از این نوار می گیرد. دستگاه هایی که نوار اینکدر دارند از دقت بالاتری در چاپ برخوردارند.

وقتی با دقت روی نوار اینکدر را نگاه کنیم، تعداد زیادی خطوط ریز با فاصله مشخص به صورت افقی قابل مشاهده است. سنسور این خطوط را می خواند و از طریق این نوار می فهمد که هدها در چه نقطه ای باید پاشش کنند و کرییج در چه مسیری، حرکت رفت و برگشت داشته باشد.تفاوت نوار اینکدر در دستگاه های مختلف براساس فاصله بین خطوط است که شامل سه نوع نوار 150 و 180 و 360 می شود. عموما بیشتر دستگاه های موجود در بازار، نوار اینکدر 180 دارند.

در صورتیکه اشکالی در چاپ دقیقا در محل مشخصی تکرار می شود و یا هنگام روشن کردن دستگاه کریج به سمتی از دستگاه کوبیده می شود به احتمال زیاد این نوار ایراد پیدا کرده است. در مرحله اول باید نوار اپتیکال با الکل تمیز گردد ( دقت کنید به هیچ وجه از سالونت و حلال برای تمیز کردن آن استفاده نکنید) اگر بازهم مشکل برطرف نشد باید نوار تعویض گردد.در هنگام تعویض باید نوار مشابهی با دقت مشابه قبلی جایگزین گردد در غیر اینصورت ابعاد کار چاپی بهم میریزد.

دمپرهد

یک نوع فیلتر به حساب می آید که در دستگاههای چاپ اکوسالونت و سابلیمیشن استفاده می گردد. و اجازه نمی دهد ناخالصی جوهر به هد ورود پیدا کند. دمپر همچنین جوهر هد را مثل ساب تانک تامین می کند و ذخیره ای از جوهر را برای هد نگهداری می کند. چون دستگاه اپسون ساب تانک ندارد، در این دستگاه عموما از دمپر استفاده می شود.

وظیفه دیگر دمپر این است که جلوی فشار جوهر را بگیرد. در واقع اگر دمپر نباشد، هد به راحتی نمی تواند جوهر را کنترل کند. دمپر همانند یک سوپاپ یکطرفه عمل می کند و اجازه برگشت جوهر از هد را هم نمی دهد چون در غیر اینصورت هوای وارد شده به هد موجب اختلال در چاپ می گردد.

این قطعه در یکسری هدها روی ساختار هد قرار دارد و در یکسری هدهای دیگر مثل هد اپسون، جداگانه نصب می شود.دمپرها معمولا به رنگ روشن و سفید می باشند ولی در دستگاههای چاپ یووی به رنگ مشکی می باشد تا از رسیدن نور به جوهر جلوگیری کند.دمپر عموما برای هدهای اپسون استفاده می شود، اما در بعضی از هد های دیگر مثل هد سیکو نیز موجود است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>