اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ بنر

یکسری فن های ساده 220 ولت به اندازه 12*12 هستند که تعدادی از آنها در جلوی دستگاه روی شاسی سوار می شوند و با روشن شدن آن ها روی متریال باد می زنند، در نتیجه چاپمان زودتر خشک می شود.
در صورت خرابی این فن ها هیچ خللی در چاپ ایجاد نمی شود و فقط چاپمان دیرتر خشک خواهد شد. تعداد این فن ها بسته به عرض دستگاه از 6 عدد تا 12 عدد می تواند تغییر کند.

برخی از این فن ها فقط باد روی جنس چاپ شده میدمند و برخی همراه باد مجهز به هیتر هم هستند که باد گرم ( همانند سشوار) روی جنس میدمند تا سریعتر خشک شود.این فن ها به مرور یا نیم سوز شده و حرکتشان کند می شود و یا به طور کامل از کار می افتند که در این مواقع باید یک فن سالم جایگزین آن کنیم. در جایگزین کردن فن باید به مشخصاتی مانند ولتاژ مورد نیاز و همچنین دور موتور فن دقت کرد.

اینفرارد

در دستگاه های پیشرفته تر به دلیل بالا بودن سرعت چاپ، فن ها دیگر جواب گوی خشک کردن مدیا نیستند. به همین خاطر یک ردیف هیتر و یک ردیف فن (به صورت ترکیبی جلوی دستگاه قرار داده شده تا خشک کردن مدیا به شکل کامل و سریع صورت گیرد.اینفرارد مجموعه ای از تیوپ های شیشه ای است که با برق 220 ولت کار می کنند. این تیوپ ها که در یک محیط خلاء قرار دارند، المنت از داخل آن ها رد شده و حرارت ایجاد می کنند. معمولا یک صفحه استیل پشت آن قرار می دهند تا حرارت را روی مدیا انعکاس دهد تا مدیا سریع تر خشک شود.

بعضی از آنها حفاظی در جلویشان قرار دارد و بعضی از آنها حفاظ ندارند. لامپ اینفرارد ممکن است در جابه جایی و یا به دلیل ضربه دیدن دچار آسیب شود و یا به دلیل نوسان برق بسوزد. در یک دستگاه سه متری، سه یا چهار انفرارد قرار دارد که به صورت مجزا می توان اینها را تعویض نمود.معمولا دمای اینفرارد کنترل شده هست. بعضی دستگاه ها یک میکروسوییچ دارند که اینفرارد فقط در حین چاپ روشن شود. این کار به این دلیل است که اینفرارد به صورت یکنواخت روشن نباشد و باعث داغی بیش از حد نشود.

فن های ساکشن یا فنهای مکنده متریال

در اکثر دستگاه ها به صورت حلزونی شکل است که هوا را از یک سمت می کشد و از سمت دیگر به بیرون انتقال می دهد. این فن ها معمولا 24 ولت هستند.روی بد یا کف دستگاه یکسری سوراخ هایی وجود دارد که وقتی فن ها را روشن می کنیم هوا را به داخل می کشد و باعث چسبیدن متریال به کف دستگاه می شود. در این صورت کرییج به متریال گیر نمی کند و هدها دچار آسیب نمی شوند.

البته باید در نظر داشت که اکثر متریال ها احتیاجی به فن ساکشن ندارند اما یکسری از متریال ها چون اصطلاحا باد دارند و از کیفیت پایینی برخوردارند حتما برای آنها باید فن ساکشن روشن شود.نکته دیگر اینکه اگر فن ساکشن بیش از حد لازم مکش داشته باشد باعث می شود که متریال را خیلی محکم بگیرد و غلتک ها نتوانند متریال را به جلو حرکت بدهند و همین امر باعث باد کردن متریال می شود.از این رو، ساکشن در بعضی از دستگاه ها، دارای وولوم ( پتانسیوم متر) است که قدرت مکش فن ها را تنظیم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>