اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوتینگ

منظور از کوتینگ سابلیمیشن استفاده از پوششی خاص جهت آماده سازی سطح برای چاپ سابلیمیشن است. دلیل اصلی این آماده سازی متفاوت بودن جوهر سابلیمیشن با جوهر پرینترهای لیزری و جوهرافشان است.کوتینگ به ما توانایی چاپ بر روی سطوح مختلف از جمله: پارچه، فلز، چوب، پلاستیک و سنگ و … را به ما می دهد. عامل اصلی پرطرفدار بودن این نوع چاپ نیز همین موضوع است.

تأثیر کوتینگ در صنعت چاپ سابلیمیشن چیست؟

برای اینکه با نقش کوتینگ در صنعت چاپ بیشتر آشنا شویم ابتدا کمی درباره چاپ سابلیمیشن برایتان می گوییم. نحوه چاپ سابلیمیشن به این صورت است که ابتدا طرح دلخواه را بر روی کاغذهای مخصوص سابلیمیشن چاپ می کنید.

سپس برگه چاپ شده را روی جسم مورد نظر قرار داده و سپس با دستگاه های حرارتی سابلیمیشن که دمایی بالغ بر 150 تا 200 درجه سانتی گراد دارد، طرح را بر روی سطح مورد نظر پرس می کنیم. دمای بالا برای جدا شدن جوهر از برگه است.

آشنایی با روش های کوتینگ

از روش های کوتینگ، می توان به دو روش غرقابی کردن و اسپری یا پاشش اشاره داشت. در هر دو روش کوتینگ ابتدا باید سطح مورد نظر را خوب تمیز کنیم تا عاری از هرگونه کثیفی و یا لکه باشد.کوتینگ به روش پاشش خود به دو صورت انجام می شود:

  • اسپری های آماده
  • اسپری کردن با استفاده از پیسوله

در هر دو روش اسپری آماده یا پیسوله از فاصله 30 سانتی متری سطح مورد نظر اسپری می کنیم. این روش سریع تر و راحت است اما تنها نکته این است که باید توسط یک فرد کاربلد انجام شود. زیرا اگر کار با پیسوله و پاشش را بلد نباشیم، با توجه به قیمت تقریبا قابل توجه مایع کوتینگ چیزی جز ضرر عایدتان نمی شود.

روش کوتینگ غرقابی

در روش غرقابی سطح مورد نظر را در یک محفظه یا ظرف بزرگ تر حاوی مایع کوتینگ قرار می دهیم. به این صورت که با قرار دادن جسم مورد نظر در داخل ظرف بزرگ تر، مایع کوتینگ تمام سطح جسم را بپوشاند.مایع کوتینگ بیش از 2 تا 3 ساعت نمی تواند در هوای آزاد بماند. در صورتی که مایع کوتینگ در هوای آزاد قرار گیرد خاصیت خود را از دست می دهد. در نهایت باید اجازه دهیم که کوتینگ خشک شود. حال اگر در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شود به آن کوتینگ سرد می گویند.

اگر بخواهیم این روند خشک شدن که چیزی بیش از یک روز طول می کشد را کاهش دهیم، باید مواد کوتینگ شده را در داخل یک کوره یا اجاق با دمایی حدود 110 تا 130 درجه قرار دهیم. سپس 20 دقیقه فرصت می دهیم تا مایع کوتینگ به طور کامل خشک شود.فضایی که در آن کوتینگ انجام می شود باید عاری از هرگونه گرد و غبار باشد. در غیر این صورت سطح آغشته به کوتینگ گرد و غبار را به خود می گیرد و این یعنی یک پایان بد برای عملیات کوتینگ است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهدی ابراهیمی:
من کاغذ و کوتینگ حرفهای که در آن خشک میشود و روش چاپ سابلی روی پنبه را دارم ،که به هیچ عنوان تغییر نمی کند ، تمایل به همکاری با کارخانجات را دارم،
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>