اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایران در سالیان اخیر تلاش کرده تا با کشورهای مختلف آسیای میانه روابط سیاسی و اقتصادی مستحکم تری برقرار کند. وجود اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی فراوان در کنار نزدیکی جغرافیایی باعث شده تا تجار ایرانی نیز کم کم به فکر تجارت و ایجاد ارتباطات اقتصادی با این کشورها باشند.

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم برای رونق گرفتن تجارت با قرقیزستان در آینده، بحث اتحادیه اوراسیا بوده که قرقیزستان یکی از اعضای آن است. کشورهای این اتحادیه در تجارت با یکدیگر از برخی امتیازات برخوردار هستند که ایران نیز می تواند از آن استفاده کند.

بیشترین واردات قرقیزستان از کدام کشورها است؟
پاسخ به این سوال برای بسیار از تجار و بازرگانان مهم خواهد بود. چرا که می توانند رقبا خود در بازارهای هدف را به خوبی بشناسند. هر چند که این رقبا در کالاها و زیرگروه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، روابط روسیه و قرقیزستان در تمام حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی و تجاری از گذشته های دور تاکنون بسیار مستحکم بوده است. این مساله باعث شده تا بیشترین حجم واردات آن نیز از کشور روسیه صورت بگیرید.

بعد از آن با اختلاف کشور چین همسایه جنوبی قرار دارد. براساس آخرین آمارهای سازمان تجارت جهانی (WTO) روسیه و چین به ترتیب 38.9 و 16.55 درصد از کل واردات قرقیزستان را به خود اختصاص داده اند که حجم بسیار قابل توجهی است.

آمارهای سازمان تجارت جهانی (WTO) در سال 2018 نشان می دهد که کالاهای روسیه با اختلاف بسیار زیاد در صدر محصولات وارداتی قرقیزستان قرار گرفته اند. بعد از کشورهای چین و روسیه مابقی کشورها هر کدام سهم اندکی از واردات این کشور را دارند که به ترتیب شامل ایتالیا 5، آمریکا 4، کره جنوبی 2، ترکیه 2 درصد است.

علاوه بر این موارد کشورهای دیگری نیز وجود دارند که هر کدام در حد یک یا دو درصد از واردات آن را تامین می کنند. با این حال، آن چیزی که وجه مشترک این آمار بوده، جای خالی حضور پررنگ تجار ایرانی و کالاهای کشورمان است.

آمار صادرات ایران به قرقیزستان در سال 1397

آمار صادرات ایران به قرقیزستان در سال 1397

آمار صادرات ایران به قرقیزستان در سال 1399

آمار صادرات ایران به قرقیزستان در سال 1399

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>