اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مهم ترین شرکا تجاری قرقیزستان کدام کشورها هستند؟ 
هر کشوری معمولا برخی شرکا تجاری مهم دارد که بیشترین حجم داد و ستد را با آنها دارد. انتخاب شرکا تجاری به موضوعاتی از قبیل پشتوانه روابط سیاسی، سیاست تجاری کشورها، میزان توسعه یافتگی اقتصاد آنها و حتی مسائل حمل ونقل و فاصله جغرافیایی دو کشور بستگی دارد.

در این خصوص یکی از مهم ترین شرکای تجاری قرقیزستان، کشور روسیه است. این شراکت تجاری ریشه در روابط تاریخی و سیاسی دو کشور طی سالیان متمادی دارد. با این حال، کشورمان در میان شرکا مهم تجاری این کشور آسیای میانه حضور ندارد که به خوبی جای خالی محصولات ایرانی را در این کشور نشان می دهد.

صادرات قرقیزستان بیشتر به کدام کشورها است؟
اشاره شد که این کشور به آب های آزاد دسترسی ندارد. چنین مساله ای می تواند بر روی تجارت یک کشور بسیار تأثیرگذار باشد. با این حال قرقیزستان علاوه بر کشورهای همسایه تلاش کرده تا کالاهای خود را که عمدتا محصولات معدنی و کشاورزی هستند به سایر کشورهای جهان نیز صادر کند.

براساس آخرین آمارهای سازمان تجارت جهانی (WTO) در سال 2018 کشورهای ایتالیا، چین، هلند، روسیه، فرانسه هر کدام به ترتیب با میزان 19.25، 10.29، 10.15، 8.47 و 6 درصد مهم ترین مقاصد صادراتی این کشور آسیای میانه بوده اند. داده های سازمان تجارت جهانی در سال 2018 نشان می دهد که مقصد بسیاری از کالاهای صادراتی قرقیزستان به کشورهای اروپایی است.

علاوه بر کشورهای فوق، کشورهایی از قبیل ازبکستان، اسپانیا، کره جنوبی، ژاپن و آلمان مهم ترین مقاصد کالاهای قرقیزستان در سال 2018 بوده اند. در میان این کشورها، سه کشور ازبکستان، چین و روسیه همسایه و مابقی کشورها بیشتر از کشورهای اروپایی هستند.

آمار واردات ایران از قرقیزستان در سال 1397

آمار واردات ایران از قرقیزستان در سال 1397

آمار واردات ایران از قرقیزستان در سال 1399آمار واردات ایران از قرقیزستان در سال 1399


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسینی:
🇮🇷فروش انبوه توری پلاستیکی با بهترین کیفیت و مواد درجه ۱ تضمین کالا و قیمت رقابتی را فقط فقط از ما بخواهید ....🪢🪢🪢 شما میتوانید به واتساپ همین شماره به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید💯
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>