اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

cnc

هرچند دوران سنگ تراشی هنری مثل سال های گذشته پر رونق نیست و روشهای متعدد دیگری برای مجمسمه سازی در بازار معرفی شده است اما کماکان استفاده از دستگاه CNC سنگ نیز می تواند آثار ارزشمندی خلق کند و سازندگان بسیاری از این راه درآمد کسب می کنند. وقتی که صحبت از دستگاه سی ان سی می شود، اولویت با کنترل نرم افزاری فرآیند و تولید آثاری دقیق و نتایجی منحصربفرد خواهد بود.

بدیهی است که با تکنولوژی سی ان سی سنگ، به اپراتور ماهر خاص خودش نیاز خواهد داشت که برای تولید آثار ارزشمند و قابل فروش باید آموزش و تجربه لازم را داشته باشد. بهترین و به روزترین دستگاه برش و سی ان سی درصورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرد نمی تواند ارزش افزوده قابل توجهی خلق کند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که می تواند در افزایش درآمد زایی از دستگاه CNC موثر باشد.

نوع دستگاه CNC سنگ را بر اساس نیازهای مشتریان و نوع فعالیت انتخاب کنید. نکات بسیار زیادی برای انتخاب یک دستگاه سی ان سی سنگ مناسب وجود دارد که به عنوان خریدار باید به آنها توجه کنید تا بهترین دستگاه سی ان سی را خریداری کنید. البته قرار نیست که یک خریدار و کاربر از تمام جزئیات فنی دستگاه CNC مطلع باشد اما با کمک کارشناس حتماً باید بتوانید مواردی از قبیل نوع الکتروموتور، سرعت دورانی اسپیندل، تعداد محورهای ماشین، نوع برنامه نویسی CNC و همچنین الزامات کاربردی دستگاه را بین دستگاه های مختلف مقایسه کنید.

شما باید مطالعات بیشتری درباره قیمت دستگاه CNC سنگ و همچنین قابلیت های مختلف دستگاه های موجود در بازار داشته باشید که ما در این گفتار کوتاه نمی توانیم به همه آنها اشاره کنیم. اما سعی میکنیم در مقالاتی دیگر به بخش هایی از مواردی که برای خرید یک دستگاه سی ان سی سنگ نیاز داریم بپردازیم. برنامه نویسی دستگاه CNC سنگ، مهم ترین عامل تأثیرگذار دستگاه CNC یک دستگاه هوشمند و متصل به کامپیوتر است. به همین دلیل مهم ترین اصل در استفاده بهینه در استفاده از دستگاه سی ان سی سنگ این است که بتوانید به درستی دستورات لازم را در قالب برنامه نویسی دستگاه به آن انتقال دهید.

در صورتی که مهارت کافی در این زمینه نداشته باشید نمی توانید از تمام قابلیت های دستگاه استفاده کنید. به همین دلیل یکی از ضرورت های کسب درآمد از طریق دستگاه سی ان سی سنگ، آموزش برنامه نویسی CNC است. اگر با یکی از زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید کار بسیار آسان تر می شود ولی اگر چنین آشنایی نداشته باشید نیز مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد و با گذراندن دوره های آموزشی لازم می توانید به مهارت لازم برای برنامه نویسی دستگاه برش سی ان سی دست پیدا کنید.

زبان برنامه نویسی CNC را تحت عنوان G-Code می شناسیم. برنامه های دستگاه CNC به شکل بلوکی تدوین می شوند و مجموعه این بلوکها یک فرآیند کامل را تشکیل خواهد داد. به همین دلیل پیش از شروع برنامه نویسی باید تمام مراحل اجرای فرآیند برش را از قبل طراحی کرده باشید و تمام مراحل انجام کار را به کدهای برنامه نویسی دستگاه CNC سنگ تبدیل کنید. در دوره های آموزشی با این کدها آشنا خواهید شد و به سادگی می توانید دستگاه سی ان سی سنگ را برای انجام برش های دلخواه تنظیم کنید. ابعاد دستگاه سی ان سی سنگ باید متناسب با نوع فعالیت باشد ابعاد دستگاه یکی از مهم ترین عوامل است که روی قیمت دستگاه CNC سنگ تأثیر می گذارد.

حداکثر ابعادی که دستگاه سی ان سی می تواند پوشش دهد به این بستگی دارد که نوع فعالیت شما چیست. ابعاد دستگاه می تواند معیارهای دیگری از قبیل قدرت دستگاه CNC و همچنین دامنه حرکتی محورها و سرعت عمل فرآیند را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی هرقدر که دستگاه سی ان سی بزرگ تر باشد، قابلیت های بیشتری هم خواهد داشت ولی این بدان معنی نیست که برای هر فعالیتی یک دستگاه برش بزرگ تر بهتر است.

شما باید در ابتدا نوع فعالیت خود را با توجه به قیمت دستگاه سی ان سی سنگ تعیین کنید و بر این اساس بهترین مدل را انتخاب کنید. در بسیاری از موارد دستگاه سی ان سی می تواند به عنوان یک مکمل کارگاه عمل کند. شاید در یک کارگاه سنگ تراشی کوچک، یک دستگاه سی ان سی رومیزی کافی باشد، در حالی که در یک کارگاه با ابعاد فعالیت وسیع تر و پیچیده تر به دستگاه های CNC بزرگ تری نیاز باشد. در هر صورت ابعاد و پیچیدگی دستگاه CNC به نوع فعالیتی که مدنظر دارید برمی گردد و قیمت دستگاه سی ان سی نیز متاثر از همین فاکتور خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>