اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطعات صنعتی

اگر بخواهیم یک اصل را برای نایاب شدن یک قطعه معرفی کنیم، توان و مشخصات فنی آن است. برای مثال برخی از قطعات الکترونیکی ساده که بسیار پرکاربرد هستند، توان محدودی دارند. به همین دلیل نمی توان از آن ها در پروژه های خاص استفاده کرد. از طرف دیگر برخی از قطعات در کشورهای خاصی توزیع شده که باعث می شود همان قطعه در کشور دیگری کمیاب باشد.

خازن، ترانزیستورها و مقاومت های صنعتی

خرید قطعات الکترونیکی کمیاب یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که فعالان دنیای صنعت با آن سر و کله می زنند. انواع ترانزیستور، خازن، مقاومت و هر قطعه دیگری که در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مشخصات فنی منحصر به فرد و قدرت بالایی هستند. به همین دلیل چنین قطعاتی ساده ای که اتفاقا با تعداد بالا تولید می شوند، برای استفاده در دستگاه های صنعتی کمیاب باشند؛ زیرا نمونه های معمولی آن ها قادر نیستند که در فشار سنگین کار کنند.

میکروکنترلرهای حرفه ای

از دیگر قطعات پرکاربرد در دنیای الکترونیک میکروکنترلرها هستند که در واقع مغز متفکر بسیاری از دستگاه های محسوب می شوند. همچنین توسعه دهندگان دستگاه های الکترونیکی از این قطعه برای ساخت پروژه های حرفه ای مانند سیستم های IoT ( اینترنت اشیا)، ربات ها، سیستم های تمام خودکار و... استفاده می کنند. به طور کلی میکروکنترلرهای ساده که برای پروژه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند، به راحتی در دسترس هستند. اما نمونه های حرفه ای با قابلیت ها را به سختی در بازار می توان پیدا کرد.

قطعات SMD بردهای خاص

بردهای دستگاه های خاص مانند تلفن های همراه هوشمند، لپ تاپ، مادربرد کامپیوترهای شخصی، قطعات کامپیوتری، دستگاه های پزشکی، برد لوازم صوتی و تصویری و... مملو از قطعات الکترونیکی SMD است. برای مثال ترانزیستورهای SMD روی بردهای تلفن های هوشمند وجود دارند را نمی توان به سادگی در بازار پیدا کرد. به همین دلیل خرید قطعات الکترونیکی کمیاب برای تعمیرکاران این دستگاه ها سخت تر شده و آن ها را مجبور به تعویض کامل یک برد می کند.

آی سی هایی مختلف

بدون شک آی سی ها جزو مهم ترین و پرکاربردترین قطعاتی هستند که در دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شرکت های سازنده آی سی، قطعاتی را به صورت ویژه برای بردها خاص تولید می کنند. زمانی که قرار باشد که آی سی منحصر به فردی را برای یک دستگاه پیدا کنید، در اینجا مشکل خرید قطعات کمیاب سر راهتان قرار می گیرد. ناگفته نماند که تولید کنندگان بسیار کمی هستند که آی سی ها خاص را تولید می کنند که چالش های خرید این قطعه کمیاب را بالاتر می برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>