اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطعات صنعتی

صنعت مدرن امروز بدون تجهیزات الکترونیک و تکنولوژی وابسته به آن عملا از کار افتاده است. بنابراین قطعات الکترونیک صنعتی نقش عمده ای در طراحی و ساخت تجهیزات مختلف در صنایع مختلف دارند. با روشن شدن اهمیت این موضوع، نیاز به خرید و فروش قطعات الکترونیک صنعتی در سال های اخیر افزایش یافته است؛ قطعاتی که نقش حیاتی در صنعت ایفا می کنند ولی این قطعات همیشه به سهولت و با قیمت مناسب در دسترس نیستند و نیاز به ارائه راهکاری نوین در این زمینه وجود داشته است.

دیود پیچی

دیود پیچی جریان الکتریکی را تنها در یک جهت عبور داده و عمدتا دیود تکی پیچی برای عملیات تامین برق استفاده می شود. دیودهای یکسو کننده جریان بیشتری نسبت به دیودهای معمولی دارند و به طور معمول برای تغییر جریان متناوب، AC به جریان مستقیم DC استفاده می شوند. انواع مختلفی از دیودها برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شود. دیودهای پیچی جزء حیاتی در منبع تغذیه ای هستند که از آن برای تبدیل ولتاژ AC به ولتاژ DC استفاده می شود. دیودهای پیچی برای تنظیم ولتاژ نیز استفاده می شود و مانع تغییرات ناخواسته در منابع DC در یک مدار می شوند.

تریستور

تریستور یک قطعه نیمه رسانای چندلایه است که در مدارهای الکترونیک قدرت و صنعتی از آن استفاده می شود. گاهی تریستور را یکسوساز کنترل شده با سیلیکون یا SCR نیز می نامند. برای روشن شدن این قطعه پسیو، باید به پایه گیت آن (بخش کنترل شده) یک سیگنال اعمال کرد. در حقیقت، با اعمال سیگنال گیت یک دیود یکسو خواهیم داشت و این متناظر با کلمه یکسوساز در SCR است.

مشابه یک دیود، تریستور قطعه ای تک جهته است و جریان را فقط در یک جهت هدایت می کند. اما برخلاف آن، تریستور بسته به چگونگی سیگنال اعمالی به گیتش می تواند به عنوان یک کلید مدار باز یا یک دیود یکسوکننده عمل کند. به عبارت دیگر، تریستورها فقط می توانند در حالت کلیدزنی عمل کنند و برای تقویت کنندگی به کار نمی روند.

پل دیودی

پل دیودی ترکیب ساده 4 عدد دیود معمولی است که با آن می توان یک مدار یکسو کننده ساخت که قادر به تبدیل جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) است. به این مدار یکسو کننده در اصطلاح پل دیودی یا یکسوساز پل می گویند. یک پل دیودی در حقیقت بخش مشترکی از منبع تغذیه الکترونیکی است. تمامی وسایل الکترونیکی برای تأمین برق اجزای مختلف خود به منبع تغذیه اصلاح شده DC نیاز دارند.به همین سبب این یکسو کننده را در طیف گسترده ای از دستگاه های الکترونیکی به کار می بریم.

درایور صنعتی

کار درایور صنعتی به این صورت است که برای راه اندازی الکتروموتور سه فاز، به جز قطع و وصل عادی در یک سری مواقع نیاز داریم که الکتروموتور با دور موتور کمتر یا بیشتری بچرخد. در این صورت می توانیم از درایور صنعتی که همین کار را به صورت خیلی بهتر انجام می دهد استفاده کنیم.در درایور علاوه بر راه اندازی نرم، توقف را هم می توان به صورت آهسته انجام شود. درایورها می توانند موتور را به طور نرم و کاملا کنترل شده روشن و خاموش کنند. زمان خاموش و روشن را می شود با دقت تنظیم کرد.

برای چپ گرد یا راست گرد ترمینال جداگانه وجود دارد که کار ما را آسان تر می کندورودی درایور صنعتی در دو نوع تک فاز و سه فاز موجود هست. شاید برایمان پیش بیاید که در محل، برق تک فاز داریم و مصرف کننده مان سه فاز هست در این شرایط می توانیم از درایور تک فاز استفاده کنیم البته نهایتا تا 7 کیلو وات می توانیم استفاده کنیم و در توان بالاتر، درایورها سه فاز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>