اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قطعات الکترونیک


تولید کننده

تولیدکنندگان قطعات مورد نیاز خود را به دقت انتخاب کنید. ترجیحا شرکت هایی را انتخاب کنید که دارای اعتبار و مشهور به تولید قطعات با کیفیت هستند. همچنین نکته مهم دیگر به همراه داشتن اسناد و مدارک کامل بهمراه محصول می باشد، برای مثال داشتن لیست کامل اطلاعات، کاربرد های متداول، طرح های رفرنس و آزمایش های کیفی انجام شده روی محصول، می تواند مزیتی برای تولید کننده باشد و کار طراح و مجری در فرآیند تولید را بسیار آسان تر می کند. 

پارامتر های الکتریکی (ولتاژ، جریان، قدرت، دقت، زمان واکنش سرعت و غیره)

این مورد اصلی ترین قسمت در انتخاب قطعات برقی و الکترونیکی است. برای مثال وقتی که می خواهید یک مقاومت انتخاب کنید باید به مقدار مقاومت، تلورانس آن (میزان بیشتر یا کمتری که مقاومت می تواند تحمل کند) بهینه بودن دما، ولتاژ مورد نظر و غیره دقت کنید. یا مثال دیگر می تواند IC مبدل DC به DC باشد، مقادیری که باید مورد توجه قرار گیرد می تواند ولتاژ ورودی، دقت ولتاژ خروجی، وجود داشتن محافظت های داخلی در برابر جریان بیش از حد، ولتاژ بیش از حد، قطع کردن برق در کمبود ولتاژ یا خاموش کردن در حرارت بیش از حد و غیره باشد.

پارامترهای مکانیکی (ابعاد، بسته بندی، وزن و غیره)

در نظر گرفتن ابعاد فیزیکی و مکانیکی نیز از دیگر اولویت های مهم در انتخاب قطعات الکترونیکی است. بهتر است برای شروع این سوالات را از خود بپرسید:

  •  چه محدودیت هایی در فضای طراحی خود دارید؟
  •  آیا با قطعات بزرگ تر به مشکل بر نمی خورید؟
  •  آیا قطعات باید تا حد امکان فشرده و سبک وزن باشند؟

البته با کوچک تر و فشرده تر شدن قطعات، طراحی، اسمبل، تست و تعمیر کردن محصول. تولید شده نیز مشکل تر خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که بسته بندی های surface mount علی رغم حجم فوق العاده کم، برای لحیم کاری دستی بسیار مشکل ساز هستند و می توانند فرایند تولید را دچار مشکل کنند. 

پارامترهای محیطی (دما، رطوبت، فشار و لرزش)

در نظر گرفتن موارد فوق هنگام خرید قطعات الکترونیکی می تواند بسیار کارساز باشد. از خود بپرسید که آیا می خواهید از این قطعات در بازه دمایی یا محیطی خاصی استفاده کنید؟ یا رطوبت و فشار غیر معمول در محیط استفاده وجود دارد؟با محاسبه و پیش بینی این عوامل، می توانید گزینه های مناسب تری را هنگام خرید انتخاب کنید و قطعات شما در حین کارکرد دچار افت یا مشکل در عملکرد نخواهند شد.

موجود بودن طولانی مدت

اگر در حال طراحی محصولی هستید که قرار است به طور مداوم و به مدت چندین سال تولید شود، یا دستگاهی دارید که نیازمند تعمیر و نگهداری است، پس باید موجود بودن قطعات استفاده شده در آن را حتماً بررسی کنید. ترجیحا از قطعات قدیمی و از دور خارج شده در طراحی استفاده نکنید، زیرا بعدا برای تان مشکل ساز خواهند بود. این قطعات می توانند از جمله IC ها، MCU ها، کانکتورها و صفحه نمایشگر باشند که اگر از مدل های به روز و موجود در بازار استفاده شود، در فرآیند تولید طولانی مدت و تعمیر و نگهداری دچار مشکل نخواهید شد.

هزینه

قطعا شما هم دوست دارید قطعات با کیفیت ولی با قیمت پایین خریداری کنید، اما پیشنهاد ما به شما این است که هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید، مخصوصا در قطعات الکترونیکی. زیرا با کمی هزینه بیشتر برای قطعات می توانید به کارایی بیشتر، عملکرد بهینه گرمایی، مصرف انرژی کمتر، ابعاد کوچک تر، وزن کمتر و حتی طول عمر بیشتر دست پیدا کنید که قطعاً ارزش هزینه اضافه تر را خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>