اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ

دستگاه ریسوگراف و دستگاه کپی دو نمونه از پرکاربردترین چاپگرها در صنعت چاپ هستند. هر کدام از این دستگاه ها خروجی قابل قبولی دارند ولی نحوه استفاده و همچنین کیفیت و سرعت چاپ در هر دو دستگاه، یکسان نیست. با تمام شباهت هایی که دیده می شود تفاوتی هایی بین عملکرد دو دستگاه نیز وجود دارد. در این مطلب به بررسی تفاوت ریسوگراف و دستگاه کپی پرداخته شده است.

ریسوگرافی ها و دستگاه کپی از بیرون بسیار شبیه به هم هستند. حتی چاپ تک رنگ با ای دو دستگاه کاملا یکسان به نظر می رسد با این حال دستگاه فتوکپی و ریسوگرافی متفاوت عمل می کنند. ریسوگراف ها مبتنی بر سیستم استنسیل و جوهر هستند در حالی که فتوکپی ها از ذرات تونر با شارژ الکترواستاتیک مانند پرینتر لیزری استفاده می کنند. انتخاب بین این دو دستگاه با توجه به حجم کار و انتظاری که از چاپ دارید، انجام می شود.

تفاوت ریسوگراف و دستگاه کپی از نظر سرعت

یکی از مهم ترین تفاوت ها در سرعت چاپ و تکثیر بین این دو دستگاه است. چنانچه بخواهید تیراژ بالایی را در کوتاه ترین زمان چاپ کنید قطعا دستگاه چاپ ریسوگراف انتخاب بهتری است. این دستگاه با سرعت فوق العاده کوتاهی هزاران نسخه را چاپ می کند. به طور مثال با ریسوگراف می توان حدود 11 هزار برگه را در یک ساعت چاپ کرد. دستگاه کپی به هیچوجه چنین سرعت عمل بالایی را ندارد.

کیفیت چاپ در دستگاه ریسوگراف و دستگاه کپی

خروجی چاپ بیش از تعداد آن اهمیت دارد. جالب است بدانید که کیفیت چاپ از اولین برگه تا آخرین برگه در ریسوگراف همیشه ثابت است و دچار افت نمی شود. پروسه چاپ در این دستگاه با استفاده از اسکنر و استنسیل انجام می شود همین امر موجب ثبات کیفی و بهبود عملکرد دستگاه خواهد شد.دستگاه ریسوگراف از جدیدترین دستاوردهای صنعت چاپ است و بسیار پیشرفته تر از دستگاه های کپی است. امکان استفاده از انواع کاغذ با ضخامت و ابعاد متفاوت در این دستگاه وجود دارد.

حتی در صورت نیاز می توان روی مقوا نیز عملیات چاپ ریسو را انجام داد.برای استفاده از هر دو دستگاه نیازی به نیروی متخصص نیست. کارکرد با این دستگاه ها ساده است. برای چاپ رنگی، ریسوگرافی انتخاب بهتری است زیرا درام های مختلف برای چاپ در رنگ های متنوع در این دستگاه پیش بینی شده است.

تکنولوژی استفاده از ریسوگرافی

یکی از عمده ترین تفاوت ها مربوط به اتصال ریسوگراف به شبکه کامپیوتر است. چنانچه دستگاه را به یک کامپیوتر متصل کنید به تمام شبکه متصل می شود و می تواند دستورات چاپ را از کامپیوتر دریافت کند. این امر تسهیلات زیادی را به وجود آورده که افزایش کیفیت چاپ و امکان تغییر در چاپ های بعدی از مهم ترین نمونه های آن است. امکان تغییر و ویرایش چاپ در دستگاه کپی وجود ندارد.

تفاوت ریسوگراف و دستگاه کپی از لحاظ هزینه چاپ

قیمت چاپ یک برگه در دستگاه ریسوگراف کمتر از چاپ همان برگه در دستگاه کپی است. این موضوع در چاپ با تیراژ بالا نمود عینی بیشتری دارد. مقرون به صرفه بودن چاپ در ریسوگراف به دلیل استفاده از مواد مصرفی ارزان قیمت تر است. و در نهایت هزینه برق مصرفی با توجه به سرعت چاپ بسیار کمتر خواهد شد که در مجموع هزینه ها را کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>