اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

یکی از مهم ترین کاربردهای صنعتی این ماده شیمیایی در بسته بندی مواد غذایی است زیرا مانع تشکیل رطوبت حاصل مواد غذایی شده و فیلم ایجاد شده توسط آن بسیار نازک و ضد آب است. پلی وینیل الکل ممکن است در مواد غذایی با رطوبت بالا به منظور حفظ طعم رضایت بخش، بافت و کیفیت مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

این ماده شیمیایی برای تولید شیرینی نیز ممکن است جهت حفظ یکپارچگی مواد تشکیل دهنده حساس به رطوبت مورد استفاده قرار بگیرد. مقدار قابل قبول استفاده از این ماده در پوشش های ضد آب 2.3 mg PVA/cm2 است که این مقدار برحسب هر دسته مواد غذایی و حساسیت آنها نسبت به رطوبت و محصول نهایی متفاوت است.

محصولات غذایی که در آن این ماده شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد دارای pH خنثی بوده و در صورت نگهداری در دمای پایین یا در دمای دمای اتاق، PVA تجزیه نخواهد شد و ساختار این ماده به گونه ای است که واکنش قابل چشم پوشی بین آن و مواد تشکیل دهنده مواد غذایی رخ می دهد.کشش سطحی پایین پلی وینیل الکل باعث می شود محلول های آبی حاصل، امولسیون پایداری تشکیل دهند و برای تولید کلوئید مورد استفاده قرار بگیرند.

پلی وینیل الکل یک رزین ارگانیک طبیعی یا مصنوعی است که از ماده ای غیر کریستالی یا چسبناک ساخته شده است. از این رو، اغلب به عنوان نقطه شروع برای ایجاد رزین های دیگری مانند پلی وینیل بوتیرال (PVB) یا پلی وینیل فرمال (PVF) استفاده می شود.

پلی وینیل الکل به طور گسترده ای برای تقویت نخ و پارچه ها در نساجی مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده به ویژه برای افزایش مقاومت منسوجات در مقابل روغن ها و گریس ها بکار می رود.این ماده ممکن است به عنوان روکش در مکمل های غذایی مورد استفاده قرار گیرد زیرا سمی نیست و خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند.

در صنعت ساخت وساز این ماده شیمیایی به عنوان افزودنی به سیمان و ملات اضافه می شود تا انسجام و سیال بودن آنها را افزایش دهد. این ماده زمان خشک شدن سطح بتن را کاهش داده و مانع ترک خوردن بتن می شود. این ماده شیمیایی به دلیل ویژگی های مطلوب برای پرداخت نهایی کاشی کاری ها، دیواره ها و سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص شیمیایی این ماده شیمیایی فواید استفاده از آن را در کاربردهای بهداشتی و به ویژه در داروسازی نشان می دهد. با این حال، کاربردهای گسترده و استفاده دارویی از این ماده شیمیایی به دلیل مقررات مربوط به مواد غذایی و داروها محدود شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>