اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جیوه

در واقع مایع قرمز رنگی که محققان باستان شناسی آن را جیوه قرمز نامیدند اکنون در فرآیندهایی به نام شکافت هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد و منشاء تولید و صادرات آن اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود که آن را میلیون ها دلار به کشورهای مختلف می فروخت.گفته می شود این نوع جیوه ماده ای تقریبا مایع و قرمز رنگ است که چگالی جیوه سرخ بسیار بالا و حدود 20.2 g / cm3 است و قدرت انفجاری بالایی دارد.

این ماده به عنوان حلال برای اورانیوم 235 استفاده می شود و فرآیند ذخیره سازی اورانیوم رادیواکتیو 235 را تسهیل می کند زیرا می توان با فرآیند تقطیر این دو ماده را به راحتی از هم جدا کرد.این ماده یکی از ایزوتوپ های جیوه است که ماده ای خطرناک است ولی انفجاری نیست و به عنوان منبع نوترن هایی استفاده می شود که برای بمب اتمی استفاده می شوند. وقتی که ما این ماده را همراه با گاز تریتیوم در دست داشته باشیم، می توان برای تولید انرژی همجوشی که منجر به تولید حجم عظیمی از انرژی هسته ای می شود از آن استفاده کرد.

قیمت جیوه قرمز در تلویزیون قدیمی

جیوه به دلیل رسانایی گرمایی پایینی که نسبت به سایر فلزات دارد در بسیاری از وسایل الکترونیکی خصوصا در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. مثلا در ساخت تلویزیون ها و تلفن های قدیمی فلز جیوه بکار رفته است. البته پس از پی بردن به سمیت این فلز میزان استفاده از آن به شدت کاهش یافته است و فلزات دیگر به عنوان جایگزین به کار می روند.

جیوه قرمز در تلفن قدیمی

جیوه در تلفن های قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. مس، نیکل، کبالت و لیتیوم فلزات دیگری هستند که معمولا در وسایل قدیمی و از کار افتاده منزل وجود دارند. فلزات به عنوان رسانا در بسیاری از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و جیوه نیز در گذشته به همین دلیل در ساخت بسیاری از این وسایل از جمله تلفن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین:
سپاس
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>