اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد پوششی با TiO2 تاکنون برای نقش های خودتمیزشوندگی، ضدمیکروبی، ضدبخار استفاده شده است. توجه به این نکته مهم است که این نقش ها بدون استفاده از مواد شیمیایی و فقط تنها با استفاده از نور خورشید و آب باران به دست آمده است. بنابراین مواد پوشش داده شده می توانند به عنوان مواد سازگار با محیط زیست طبقه بندی شوند. از آنجا که فناوری نانو، یک رویکرد جدید به همه علوم و فنون می باشد، این فناوری کاربردهای زیادی در حوزه پزشکی یافته است. امروزه حوزه پزشکی به دلیل ارائه راه حل های جدید و پیشرفته جهت درمان و یا ارتقاء روشهای موجود درمانی بسیار مورد توجه می باشد. به عنوان مثال ابزارآلات مورد استفاده در جراحی با ایمپلنت ها می بایست ویژگی هایی از قبیل مقاومت به سایش مناسب، غیر سمی و خنثی بودن از لحاظ شیمیایی داشته باشند، از این رو این ابزارآلات نیازمند نانوپوشش ها هستند.

امروزه استفاده از کاتالیزورهایی که با تابش نور (فوتوکاتالیست) فعال می شوند بسیار رایج شده است. یکی از فوتوکاتالیست هایی که از گذشته در صنعت کاربرد داشته دی اکسیدتیتانیم (TiO2) است. بنابراین غیر مضر بودن این ماده برای انسان و محیط زیست به اثبات رسیده است. مطالعات انجام شده از ابتدای قرن 20 تا به حال بر روی این ترکیب دو نقش متفاوت TiO2 را به اثبات رسانده است. نقش اول قابلیت اکسیداسیون احیا ترکیبات جذب شده بر روی سطح آن و نقش دوم تغییر خصوصیات سطح اجسام به حالت هیدروفیلی)آبدوستی( زمانی که TiO2 بر روی آن سطح قرار گیرد. ترکیب این دو نقش ابداعات مختلفی از کاربرد در زمینه های گوناگون را به وجود آورده است. در سال های اخیر مقالات مروری زیادی در زمینه کاربردهای مختلف دی اکسیدتیتانیم ارائه شده است. در سال 2008 فوجی شیما و همکارانش در مقاله ای با عنوان فوتوکاتالیست TiO2 و پدیده های محیطی وابسته به آن در مورد تمام ابعاد فوتوکاتالیست TiO2 توضیح کاملی ارائه دادند. همچنین در سال 2010 مقاله ای با عنوان فوتوکاتالیست گندزدا توسط گاماژ و همکارش ژانگ ارائه شد. در این مقاله کاربردهای فوتوکاتالیست ها در زمینه تصفیه هوا و محیط های بیرونی، محیط های درونی، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، کارخانه های مواد غذایی و داروسازی توضیحاتی ارائه شده است. در سال 2011 یان و همکارانش در مقاله ای مروری به نام تجزیه فوتوکاتالیستی بر پایه نانو ذرات TiO2: تخریب ترکیبات کلرو آروماتیک مکانیسم و عملکرد نانو ذرات TiO2را در تجزیه ترکیبات کلرو آروماتیک شرح داده اند. در این مقاله سعی شده است صورت مختصر از خواص TiO2 در زمینه های خودتمیزشوندگی، ضد میکروبی، ضد بخار نمودن شیشه و آینه ها) ضد مه شدن (، تصفیه آب و هوا و فعالیت های زیست محیطی آن توضیح داده شود.

فناوری نانوپوشش در تجهیزات و قطعات پزشکی
عواملی مانند اصطکاک، سایش و شرایط محیطی در ابزارآلات و قطعات صنایع پزشکی موجب تخریب سطوح قطعات می شوند. از این رو برای حل این چالش، طراحان با استفاده از» مهندسی سطح « و اعمال نانوپوشش ها توانسته اند درصد تخریب قطعات را کاهش دهند. همچنین به دلیل حساسیت های بالای بهداشتی و بحث زیست سازگاری، در سال های اخیر فناوری نانوپوشش به کمک حل این موضوع آمده است. فناوری نانوپوشش به دلیل ماهیت نانویی پوشش ها، خواص متفاوت و منحصر به فردی به ابزارآلات خواهد بخشید. افزایش فوق العاده سختی تا محدوده 50 گیگا پاسکال، ضریب اصطکاک 0.01، خنثی بودن شیمیایی و ظاهر زیبا از جمله ی این خواص می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>