اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای نانوپوشش ها در صنایع پزشکی رنج وسیعی از جمله ابزارهای پزشکی(جراحی و دندانپزشکی)، ایمپلنت های ثابت و موقت، قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع داروسازی و سرم سازی و بسیاری از تجهیزات و قطعات الکترونیکی و مکانیکی دقیق را شامل می شود. حضور مایعات الکترولیتی در بدن انسان سبب شده است که محیط درونی بدن حتی برای آلیاژهای تیتانیوم و فولاد ضدزنگ بسیار خورنده و فعال باشد. همین موضوع وجود پوشش هایی را که دارای خواص مکانیکی مناسب بوده و از لحاظ شیمیایی به شدت خنثی باشند را ضروری می کند. مثالهای معمول برای این موارد ایمپلنت های دندانی یا ارتوپدی نظیر مفاصل پوشش داده شده با کربن شب هالماس (DLC) یا دریچه های مصنوعی قلب می باشد. نانوپوشش TiN به علت دارا بودن خواص منحصر به فردی که دارد، جای خود را بیش از پیش در صنعت مهندسی سطح پیدا کرده است. از این نانوپوشش در بسیاری از تجهیزات و ابزارآلات پزشکی و دندانپزشکی، جراحی، تجهیزات و قطعات صنایع داروسازی، تیغ ها و چاقوها، ابزارهای برشی و صنایع تزیینی استفاده می شود.

اعمال پوشش بر روی ایمپلنت های پزشکی و دندا نپزشکی
تجهیزات و ادوات بیوپزشکی برای بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی مردم طراحی شده اند. یک قطعه کاشته شده در بدن می بایست بدون نقص و عیب عمل کرده و دارای ویژگی های زیر باشد:

زیست سازگاری: خنثی بودن از لحاظ شیمیایی (غیرمغناطیسی، غیرهمولیتیک و عدم گرمازایی) تا از پس زدن و یا رخ دادن واکنش های مضر جلوگیری شود.
اصطکاک پایین: سطوح در حال حرکت باید ضریب اصطکاک خیلی کمی داشته باشند.
طول عمر بالا: تمامی سطوح یک قطعه کاشته شده در بدن باید دوام و مقاومت به خوردگی بالایی داشته باشند تا از عملکرد بدون مشکل و طولانی مدت آنها اطمینان حاصل کرد.
نانوپوشش های سخت و مقاوم، موارد فوق را به میزان بسیار قابل قبولی برای تمامی مواد متداول مانند فولا دهای زنگ نزن، تیتانیوم، سرامیک ها و دیگر مواد پیشرفته مورد استفاده در تجهیزات و ابزارآلات پزشکی فراهم نموده است.

اعمال نانوپوشش های سخت و مقاوم بر روی ابزارآلات جراحی
در عمل های جراحی، پزشکان جراح به ابزارآلاتی دقیق و با کارایی بالا نیاز دارند. جنس نانوپوشش مورد استفاده بر روی ابزارهای جراحی یک جزء مهم و کلیدی در عملکردشان می باشد. ابزارهای پوشش داده شده به روش PVD عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهند، زیرا نانوپوشش های تولید شده به این روش خواص سطحی ابزارها را بدون تغییر خواص توده موادشان تغییر می دهند. ابزارهای جراحی نانوپوشش دار براساس کاربردشان، خواص مهمی از جمله زیست سازگاری، غیر جهش زا بودن، غیرهمولیتیک بودن، عدم گرمازایی، مانع شیمیایی و عدم سمیت را از خود نشان می دهند. ابزارهای پوشش دهی شده تیزی لبه های ابزارهای جراحی را برای مدت طولانی حفظ می کند. ابزارهای پوشش دهی شده از لحاظ ظاهری و زیبایی سطح پوشش راحت تر قابل تشخیص هستند. نانوپوشش ها مزایای زیادی برای ابزارها و قطعات پزشکی ایجاد می نمایند که عبارتند از:

  • سختی و چسبندگی مناسب
  • مقاومت به سایش بالا
  • ضریب اصطکاک پایین
  • زیست سازگاری بالا
  • مانع شیمیایی
  • ظاهر زیبا

کاربرد نانوپوشش ها در صنعت بسته بندی محصولات پزشکی و دارویی
کاربرد پوشش دهی در فرآوری و بسته بندی در حوزه غذایی و پزشکی به دلایل بهداشتی بسیار حائزاهمیت می باشد. از این رو مهندسی پوشش ها، جهت افزایش عمرکاری قطعات ماشین آلات، بهینه سازی، بهبود خواص آنتی باکتریال و برطرف کردن مشکلات عملکردی مورد استفاده در این صنعت ضروری است. پوشش های ویژه برای بهبود خواص سطحی فلزات و دیگر زیرلایه ها برای برطرف کردن مشکلات سایش، خوردگی، خودروانکاری، قالب گیری در صنایع پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرند.
مجموعه کامل پروتز زانو از جنس آلیاژ تیتانیوم، آلومینیم و وانادیوم که جهت جلوگیری از ورود یونهای فلزی ایمپلنت ها به بافت با پوشش DLC لایه نشانی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>