اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروش در آمازون یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد دلاری می باشد و تنها کافی است که در سایت amazon.com اکانت فروشندگی ساخته و فعالیت خود را شروع کنید. اما، با توجه به تحریم های کشور ما، آیا فروش محصول در آمازون از داخل ایران امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال و با در نظر گرفتن ادعای بسیاری از شرکت ها و افراد، باید گفت که فروش در آمازون از ایران تا این لحظه غیرممکن است و تمامی مدعیان این حوزه هیچ راهکاری برای حل موانع فعالیت فروشندگان مقیم ایران در این سایت نخواهند داشت. با این حال، اگر می خواهید آموزش فروش در آمازون را به صورت کامل فرا گیرید و با محدودیت ها و موانع فروشندگان مقیم ایران در این فروشگاه آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

فروش در آمازون از ایران ممکن است؟ خیر

پیش از آموزش نحوه فروش محصول در سایت Amazon، لازم است تا مهم ترین نکاتی که برای فروش محصول در آمازون از داخل ایران نمی‌دانید را بررسی کنیم. با توجه به بستر مناسب و پتانسیل بالای سایت آمازون برای فروش کالا و سودآوری دلاری، بسیاری از فروشندگان و تجار ایرانی قصد ساخت اکانت فروشندگی و فروش کالاهای خود در این سایت را دارند. بنابر تقاضای زیاد این سرویس، متاسفانه افراد سودجو و یا بی اطلاعی در این حوزه، مدعی امکان فروش محصول در سایت amazon.com شده و تا به حال وقت و سرمایه بسیاری از افراد را هدر داده و از آنها کلاهبرداری کرده اند. در این قسمت به بررسی دقیق شرایط فروش کالا در آمازون از ایران پرداخته و دلایل محدودیت و عدم اجازه فعالیت فروشندگان مقیم ایران در این سایت را بررسی می‌کنیم.

شرایط فروش محصول در آمازون
برای کسب اجازه فروش کالا در سایت آمازون، به ارائه مدارک و اطلاعات اساسی و معتبری نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه کشور ایران در لیست تحریم های سایت امازون قرار دارد، ساخت اکانت فروشندگی با آی پی ایران حتی با استفاده از سرورهای مجازی خارجی به هیچ عنوان قابل انجام نیست. لازم به ذکر است که تحریم آمازون تنها علیه کشور ایران بوده و ایرانیانی که در سایر کشورهای مجاز آمازون اقامت دارند، می توانند اکانت فروشندگی خود را در این سایت ساخته و فعالیت کنند.

به طورکلی برای فروش کالا در سایت آمازون باید حائز شرایط و مدارک زیر باشید:

  • داشتن حساب بین المللی (دبیت کارت و کردیت کارت)
  • ارائه آدرس محل زندگی
  • ارائه صورت حساب بانکی
  • ارائه کارت شناسایی
  • وریفای شماره تماس
  • دریافت کد فیزیکال آمازون در آدرس
  • حضور در مصاحبه آمازون (تماس تصویری)

حساب بانکی برای فروش محصول در آمازون

حساب‌های بانکی خارجی در دو نوع دبیت کارت و کردیت کارت ارائه می‌شوند. تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت در نوع کارکرد آن‌ها است. به طور خلاصه دبیت کارت همانند کارت‌های اعتباری معمولی است که ما نیز در سیستم بانکی ایران از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در این نوع کارت‌ها بر اساس موجودی حساب خود می‌توانید پرداخت داشته و فعالیت‌های مالی خود را انجام دهید. اما کردیت کارت نوعی اعتبار مجازی را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال، کردیت کارت مبلغ 20000 دلار را به شما ارائه داده و شما بدون داشتن اعتبار قبلی می‌توانید از این مبلغ استفاده کنید اما با این شرط که در پایان ماه میلادی مبلغ دریافت شده را به بانک بازگردانید.
با در نظر گرفتن تحریم‌های اقتصادی بین المللی علیه ایران، همچنان راه‌هایی وجود دارد که کاربران مقیم ایران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ دبیت کارت اقدام کرده و از آن استفاده کنند؛ اما امکان اخذ کردیت کارت برای آن‌ها وجود ندارد.
برای ساخت اکانت فروشندگی در آمازون، می‌بایست حساب بانکی اختصاصی خود را ارائه دهید. برای ساخت این اکانت لازم است هم دبیت کارت و هم کردیت کارت خود را به آمازون ارائه کنید. به عنوان مثال، برای پرداخت شارژ ماهانه آمازون می‌بایست هر ماه مبلغ 39 دلار را با کردیت کارت خود پرداخت کنید؛ چراکه پرداخت این شارژ با سایر کارت‌های اعتباری ممکن نخواهد بود.

افتتاح حساب بانکی بین المللی برای فروش کالا در آمازون

طبق قوانین و شرایط حال حاضر در سال 2023، تنها راه شما برای افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری جهت فروش کالا در آمازون، این است که به یکی از کشورهای همسایه مانند عمان یا ترکیه سفر کرده و نسبت به ثبت شرکت در آن کشور اقدام کنید؛ چراکه تنها در صورت تأسیس و ثبت شرکت در این کشور می‌توانید کردیت کارت دریافت نمایید و این نوع کارت اعتباری به افراد عادی غیرمقیم تعلق نم‌یگیرد. پس از ثبت شرکت می‌توانید نسبت به افتتاح حساب بین المللی و دریافت کردیت کارت اقدام کنید. اما این کار هم به این سادگی‌ها نیست!
به عنوان مثال، در صورت ثبت شرکت در ترکیه برای گرفتن کردیت کارت، می بایست:

  • شرکت در حال فعالیت باشد
  • تمامی مدارک و مجوزهای لازم را به بانک و سایر سازمان‌های مربوطه ارائه داده باشد
  • نیروی کار و حسابدار رسمی داشته باشد
  • دارای ادرس مشخصی باشد که در آنجا مشغول فعالیت است
  • و …

ثبت آدرس برای ساخت اکانت فروشنده آمازون

برای ساخت اکانت فروشنده(Seller) آمازون، این کمپانی آدرس دقیق محل سکونت شما را خواسته و از شما می‌پرسد که دقیقا کجا زندگی می‌کنید؟!
باتوجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریم شده توسط آمازون قرار دارد، کاربران مقیم ایران در صورت ارائه آدرس خود مجاز به ساخت اکانت و فعالیت در این سایت نخواهند بود. اگر تصور ارائه آدرس فیک در کشورهای خارجی را دارید، باید بدانید که آمازون در مراحل بعد، تصورات شما را نقشه بر آب خواهد کرد!

رائه صورت حساب بانکی برای فروش محصول در آمازون

یکی از مدارک اصلی که کمپانی آمازون برای ساخت اکانت فروشنده و فروش محصول در این سایت از شما می‌خواهد، صورت حساب بانکی (Bank Statement) شما در 90 الی 180 روز گذشته است. این بدین معناست که سایت امازون فعالیت های مالی شما را در 90 الی 180 روز گذشته بررسی خواهد کرد و برای این کار می بایست پریسنت حساب خود را به این کمپانی ارائه دهید.

یکی از اطلاعات اصلی که در صورت حساب بانکی شما ثبت شده است، آدرس فیزیکی محل سکونت شما است. این آدرس می‌بایست با آدرسی که در مراحل ابتدایی به سایت آمازون ارائه داده‌اید، مطابقت داشته باشد.

ارائه کارت شناسایی به آمازون

ارائه کارت شناسایی کی از مدارک مورد نیاز برای اخذ مجور فروش در سایت آمازون است. این کارت شناسایی باید از اعتبار لاطم برخوردار بوده و اطلاعات اصلی همچون نام و نام خانوادگی و آدرس محل زندگی شما بر روی آن ثبت شده باشد.
آدرس ثبت شده بر روی کارت شناسایی می‌بایست با آدرس مندرج در صورت حساب بانکی و آدرس ارائه شده به آمازون یکسان باشد.

رائه شماره تماس به سایت آمازون

در این مرحله می‌بایست شماره تماس خود را مطابق با آدرس و مشخصات اعلام شده ارائه دهید. پس از ارائه شماره، برای شما یک کد OTP جهت وریفای شماره ارسال می‌گردد که باید آن را تایید نمایید.

دریافت کد فیزیکال و مصاحبه آمازون

در مرحله آخر، آمازون یک کد فیزیکال در قالب یک پاکت نامه به آدرس ارائه شده از سمت شما (آدرس مندرج در کارت شناسایی) ارسال می‌کند که باید پاکت را باز کرده و کد درون نامه را در سایت آمازون وارد کنید تا اکانت شما در این فروشگاه تایید شده و برای مصاحبه معرفی شوید!
همانطور که تا الآن متوجه سطح امنیتی بالای احراز هویت آمازون شده اید، حتی اگر موفق به دریافت و اائه تمامی مدارک و شرایط لازم، شده باشید، در مرحله مصاحبه آمازون به مشکل خواهید خورد! مصاحبه آمازون در پلتفرم زوم با شما تماس تصویری برقار خواهد شد و در این تماس از شما می خواهند که کارت شناسایی خود را مقابل صورت خود بگیرید. در صورت موفقیت در این مصاحبه اکانت شما با موفقیت ساخته شده و می‌توانید پروژه فروش در آمازون را شروع کنید.
به عنوان یک نکته توجه داشته باشید که، حتی اگر برای تغییر IP خود از سرور مجازی خارجی با آی پی ثابت استفاه می‌کنید، این ابزار برای برقراری تماس تصویری مناسب نبوده و آمازون متوجه Ip ایران شما خواهد شد.

یکی از بهترین راه های صادرات فروش کالا در سایت های B2C می باشد که در ان ها می توان مستقیم به مصرف کننده کالا در کشور های خارجی متفاوت دست پیدا کرد که بدین ترتیب با حذف شدن واسطه ها می توان به ارزش افزوده و سود قابل توجه دست پیدا کرد که قطعا این در امد به صورت دلاری بوده که باعث حفظ ارزش مادی کالا ی شما نیز در طول مدت زمان فروش می باشد.

شرکت هومان پویان با سالیان سال تجربه بازرگانی، حمل ونقل، ترخیص، صادرات و واردات با داشتن شعب و دفاتر فعال در کشور های خارجی امکاناتی را فراهم کند که قادر به همکاری با شما هموطنان عزیز جهت صادرات مستقیم به سایت های B2C از جملخ امازون باشد جهت کسب اظلاعات بیشتر با شماره 09357844222 اقای مهندس قربانپور تماس بگیرید

فروش در سایت امازون
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>