اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به گزارش تین نیوز، محسن متقین بازرس انجمن صنفی کارگری کامیون های یخچالدار عنوان کرد: این روزها در گوشه و کنار در فضای مجازی بعضی مغرضان زمزمه اعتصاب و دست از کار کشیدن رانندگان را درسال 98 منتشر می کنند و رانندگان خودروهای سنگین را به اعتصاب ترغیب می کنند اما به این دسته از افراد باید گفت: تجربه بد را دوباره به کار بستن خطای محض است.

محسن متقین بازرس انجمن صنفی کارگری کامیون های یخچالدار

معمولاً اعتصاب ها و متوقف کردن کارهای اجرایی در یک دوره (شروع و پایان)، مشخص دارد، این گونه دست از کارکشیدن ها برای نشان دادن قدرت است و نشان دادن انسجام، فرمان برداری و مدیریت که برخی اوقات با نتیجه دل خواه همراه نیست.

متاسفانه در اعتصاب سال گذشته رانندگان خودروهای سنگین، جدای از پراکندگی، موضوع طبقه بندی نشده و مشخص نشده بود که این همه ایجاد سروصدا به چه دلیل می تواند باشد و مشخص نبود که کدام مطالبات درکوتاه مدت قابل حل است و کدام مطالبات به زمان بیش تری نیاز دارد.

آیا مطالبات ما از دولت است یا شرکت های حمل ونقل و یا صاحبان کالا
تجربه نشان داده که نتیجه این گونه اعتصابات فرسایش، دلسردی، و بیراهه رفتن است وپس از ده پانزده روز وقتی نتیجه ای حاصل نشد، برای سال ها این ابزار از دست می رود و دیگر هیچ توقفی کارساز نخواهد بود.
اما منطق انجام فعالیت اعتراضات صنفی این گونه است که در ابتدا اطلاع رسانی می شود که در یک ساعت و روز خاص همه رانندگان به مدت کوتاهی مثلاً 4 ساعت در روز، یک کار ساده را انجام دهند.

حاضران در اعتصاب می گویند، همه رانندگان برای اعتراض و نشان دادن همبستگی و قدرت اجرایی چراغ های اتومبیل خود را روشن می کنند و سپس اعلامیه رسمی می دهند که ما 15 روز به دولت وقت می دهیم و تمامی خواسته های ساده و قابل اجرا ما را به نتیجه برساند و اگر نکرد در فلان روز و فلان ساعت یک بار دیگر قدرت نمایی خواهیم کرد. اما با شیوه فعلی و در پیش گرفتن رویه اعتصاب علاوه بر این که کاری از پیش نمی رود بلکه، موضوع بیش تر شبیه یک جنگ است و رانندگان به هیچ ترتیب رضایت نمی دهند و با طولانی شدن آن، این تقابل علاوه بر وارد کردن آسیب های فراوان تبدیل به یک جنگ فرسایشی و بی نتیجه خواهد شد و در آخر نتیجه گیری هم تقریبا سخت خواهد شد.

آیا با توزیع لاستیک با ارز 4200 تومنی مشکل همه ماحل خواهد شد؟!
البته که پاسخ این سوال واضح و مبرهن است. حمل و نقل جاده ای نیازمند اصلاحاتی بیش از قیمت لاستیک است. طرح های چون بازگشایی سالن های اعلام بار، فعال سازی مرکز اعلام بار درتمام مراکز استان ها، حذف بارنامه های سوری وغیر واقعی، تعیین رابطه حقوقی بین کامیون های خود مالک وشرکت های حمل ونقل، اصلاح کارمزد باربری ها واصلاح آن به 4 درصد، به رسمیت شناختن تشکل های کارگری وتفکیک وظایف آن از کانون کارفرمایی و تعیین کرسی برای این تشکلات در مراجع تصمیم گیری مانند کمیسیون های فرعی وشورای عالی ترابری، اصلاح قوانین ومقررات حمل ونقل جاده ای توسط کمیته های بررسی مقررات و حضور نماینده های رسمی رانندگان و هزاران موردی که نیاز به ماه ها وقت برای اصلاح آن نیاز داریم.

امروز باید تعدادی از خواسته های قابل دسترسی فوری را سریعاً لیست کرده و برای شروع به کار آن هم کج دار مریز و فقط توسط ناوگانی که هنوز توانی برای حرکت دارند، به مسئولان در فضایی کاملاً دوستانه تحویل داد و فرصتی در اختیار مسئولان قرار داد تا موضوعات در جوی کاملاً منطقی مورد بررسی قرار گیرد نه این که تیشه برداریم هم به ریشه خودمان بزنیم هم به ریشه دولت.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>