اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاهی اوقات تنها چیزی که رانندگان از تایر می دانند این است که جسمی سیاه و گرد است. شاید به همین خاطر است که کارشناسان می‌گویند رانندگان باید اطلاعات بیشتری درباره تایرها داشته باشند، آنها را مرتب بازرسی کنند و مراقبت‌های لازم را انجام بدهند. البته گاهی اوقات ممکن است کار دشواری باشد که رانندگان را متقاعد کرد شخصاً به آن اجسام گرد و سیاه توجه ویژه ای داشته باشند.

چک کردن تایرهای یک تریلی 18 چرخ ممکن است نیم ساعت وقت بگیرد و بسیاری از رانندگان تمایل چندانی ندارند که این وظیفه را انجام بدهند، مخصوصاً وقتی که برای انجام این کار دستمزدی هم دریافت نکنند. مدیران ناوگان‌های حمل‌و‌نقل باید به رانندگان گوشزد کنند که 30 دقیقه وقت گذاشتن در هفته و بازرسی کردن از تایرها می‌تواند از ترکیدن تایرها در جاده جلوگیری و ساعت‌ها در وقت شان صرفه‌جویی کند.

اگر رانندگان تایرها را به موقع چک نکنند ممکن است حوادث ناخوشایندی رخ بدهد ولی وقتی از پیامدهای این کار آگاهی پیدا کنند، بهتر از تایرها مراقبت خواهند کرد. رانندگان باید از خطرات تایرهای کم باد نیز مطلع باشند و برای چک کردن فشار باد آنها وقت بگذارند. وقتی کامیون پر از بار باشد، تایرهای کم باد باعث می‌شوند دیواره‌های تایر فرسوده شده و در نهایت پاره بشوند. علاوه بر این، اگر راننده باد تایرهای کم باد را به موقع تنظیم نکند، ممکن است تایرها در جاده بترکند و آسیب‌هایی به بار، راننده و دیگر سرنشینان وارد کنند.

بهتر است بدانید اگر باد تایر 20% کم شده باشد، یک خطر واقعی به وجود آمده است و هر لحظه ممکن است تایر ایراد پیدا کند و کامیون را از انجام وظایفش بازدارد.

تنظیم کردن باد تایرها موضوع مهمی است و باید به رانندگان آموزش داد به طور مرتب آن را چک کنند. هنگامی که کامیون‌ها برای سرویس آورده می‌شوند، چک کردن باد و عمق آج همه تایرها از موارد بسیار ضروری است و به هیچ عنوان نباید فراموش شود.

با این حال، بهترین راه این است که رانندگان را تشویق کرد همیشه چشم شان به تایرها باشد و امیدوار بود که این کار به یک عادت تبدیل شود. وقتی رانندگان متوجه باشند که این مراقبت ساده چه مشکلات بزرگی را از آنها دور می‌کند و باعث خواهد شد بدون دردسر در جاده به پیش بروند، این کار را با میل بیشتری انجام خواهند داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>